Sjukskriven: Boring!!!

Den 11/8 ramlade jag så tokigt,  att jag slog i svanskotan. Jag trodde, att jag hade gått av på mitten.
 
Lång historia kort: Jag satt på stol, reste mig för att hämta lite nötter, och när jag skulle sätta mig igen, missade jag att någon tagit bort stolen. Så BOOM, föll jag rakt ned på svanskotan. Stolen skulle tas in eftersom taxin skulle komma om 10 minuter. 
Så där låg jag och hade så ont att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. 
Den natten sov jag över hos min killkopmis, Mauricio. När klockan var runt 09:00 på morgonen skickade jag ett sms hem till min sambo och klagade av mig över att jag inte kunde somna pga all smärta. Inte sovit en blund, 2 timmar senare hittade jag två Ipren och lyckades somna. Jag vet inte om det vart Iprenen som hjälpte eller om jag vart för trött men jag lyckades iallafall så sova 2 timmar.
 
Jag arbetade på, trots att jag hade skitont. Jag har som tur är ett höj och sänkbart bord på jobbet, vilket underlättade. Men att stå upp i 8 timmar tar på kroppen och när man har så ont att man inte kan sitta, börjar det göra ont överallt i kroppen för att man spänner sig och sitter  helt fel, man gör ju allt för att undvika att sitta på svanskotan. 
 
 
Sedan kom min dotter på att jag faktiskt kunde använda nack kudden som vi har i bilen. Den visade sig vara perfekt. Så efter att jag börjat använda kudden, sitter jag bättre, avlastning för svanskotan. Men eftersom jag suttit fel i över en och en halv vecka har jag ont, förutom i svanskotan men på flera andra ställen på kroppen. Höfterna, baksidan av ryggen samt axlarna. Värker så att jag vet inte vart skulle ta vägen. 
Så nu har jag varit hos läkare, 2 veckor efter fallet och blivit sjukskriven. Ovant för att vara mej som aldrig är sjuk. 
 
Att vara sjukskriven är ingen hit. Jag som gillar att ha saker att göra, gör ju att jag blir väldigt rastlös. Jag kan inte göra något eftersom om jag gör något, får jag ont. Sitta, stå, ligga, gå... ja allt gör ont.
Alla säger att jag skall titta på tv, olika serier osv. Men gör man inget annat blir det lika tråkigt som allt annat.
 
Men som tur är, har jag otroligt fina vänner i mitt liv som förgyller mina dagar med deras närvaro.
 
 
     
 
Det gör att dagarna inte bli så  jobbiga utan att det är faktiskt helt ok att inte göra ett skit...
 
Om du var hemma och var sjuk och inte kunde göra någonting, vad skulle du hitta på då?
 
 
 
Taggar: boring, goda vänner, sjuk, sjukskriven, vänner;

Kommentera inlägget här :