Skriva dagbok i en vecka??

Började veckan med att skriva dakbok på papper men insåg att det tog alldeles för lång tid, för man glömmer direkt vad man vill skriva och sedan är man borta i tanken och släpper pennan och påbörjar något annat... Vet så typsikt mej men det är så jag funkar. Så direkt insåg jag att detta kommer ju inte fungera, varav det kanske går lättare att då skriva det på datorn. 
 


 
 
Vill förklara att jag varje dag kör jag plankan, så jag kommer enbart att skriva att jag kört plankan men inte lägga till bilden varje gång. 

 
 
 
Måndag: 2021-01-12
 
Natten har varit otroligt tung, vakande 2 ggr trots sömntabletter kl 02:oo och 04:00, detta pga tandvärk. Knaprar tablett som tusan men det blir inte bättre. Det har eskalerat och nu känns det otroligt jobbigt och huvudet känns som att det vill sprängas i bitar. Omdet fortsätter så här måste jag nog höra av mig till tandläkaren. För så här kan jag inte ha det.

Som vanligt känns det tungt att vakna och veta att man har hela veckan framför sig med jobb o jobb o jobb. Veckorna brukar börja med en himla massa att göra på jobbet och denna måndag var inget undantag. Jag börjar min dag kl 07:00 för att hinna beta av lite  innan de andra kommer in och chatten kommer att gå varn med kollegor som behöver hjälp med deras inkomna ärenden. Jag sitter som tur är inte på 1:a linjen och behöver ta en massa samtal men måste ändå finnas till hands för de som gör det och det blir en himla massa chattande med flera på samma gång.

För att skinga tankarna från att jag har så ont i huvdet, så slänger jag in en tvätt på frukostrasten och tar hand om lite tvätt som skall tas upp. 
 
Förmiddagen består en möten och på lunchen inser jag att det glutenfria brödet börjar ta slut, så jag slänger ihop en sats och som jag låter jäsa och sätter in den i ugnen så att den får gräddas medans jag arbetar. 

Passade även på att köra plankan på lunchen, så att jag fick det gjort också.
 
 
När barnen kommer hem är brödet fortfarande varmt och de gör sig själva en macka och njuter av att det är så gott. Vilket gör att jag blir glad och det var sååå värt det trots att det kan bli lite mäckigt när man "skall bara" göra en liten sak men så inser man att det tar lite mera tid än man tänkt sig. Städa upp efter mig är något jag ogillar men ett måste för att vi skall kunna laga maten. 
 
När jag slutar för dagen kl 17:15 är jag helt slut pga huvudvärken tär på mig och jag lägger mig i soffan för att vila. Men det går inte, så jag stickar för att kunna tänka på annat...
 

 
Tisdag: 2021-04-13

ännu en natt som jag vaknade vid 02:00 och hade sån huvuvärk att jag ville ta av mig huvudet och placera det på en hylla brevid. Började morgonen med att min älsta son åter satt och höll om mig för att ge tröst. Jag bestämde mig för att så här kan jag ju inte gå och hade, så jag skickade ett mejl via 1177 till min tandläkare om hur jag mådde. De ringde senare upp mig på förmiddagen och sa att jag kunde komma in på eftermiddagen och jag tackade självklart ja.

Fick boka om en utbildning jag skulle hålla på eftermiddagen och hade den på förmiddagen istället.  Så förmiddagen försvann väldigt snabbt trots smärtan. 
 
Efter besöket känns det så mycket bättre och jag kunde slappna av.
 
När arbetsdagen var över, hade vi utvecklingssamtal med Evelyn och hennes lärare, Så stolt över min dotter för hon är otroligt duktig i skolan. Vilket även läraren sa flera gånger under samtalet. Nu skall vi bara fokicera oss på at se tll att Evie får den hjälp hon behöver gällande sin matte, för det är hennes svagaste ämne och som hon verkligen kämpar med
 
Så ävenom jag inte kunde träna på kvällen, så fick jag njuta av ett skönt varmt bad.
 
Onsdag: 2021-04-14

Äntligen fick jag sova en hel natt. Helt underbart vad skönt det är men sömn! Solen hade tittat fram och det såg ut som att bli en underbar dag.

Trots att det var mycket att göra på jobbet kändes det helt ok och när lunchen kom hade jag så mycket energi i kroppen att jag tog på mig träningskläderna, och gav mig ut i spåret. det var 4 km, började med att ta den långa backen gåendes men när det vart nedför kände jag att det var lika bra att ta tjuren i hornen och började jogga...Så himla jobbigt att ta det steget men det kändes helt ok så jag fortsatte. När man kom hem vart det skönt att fått det gjort, körde även plankan. Tog sedan en snabbdursch innan jag började jobba igen. 
 
Efter arbetet hade vi utvecklingssamtal för Theo. Även han gör bra ifrån sin i skolan men fick tillsägelse att han den senaste tiden varit lite okoncentrerad och flamsig i klassrummet. Så det är nog något han får ta och arbeta på framöver.

Avslutade dagen med att åka och handla och se till att mina växter fick stå i vattenbad och vissa behövde planteras om....


 
Vissa utav mina växter behöver verkligen planteras om, då deras rötter blivit så stora att de tar sönder innerkrukan. 😆
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Kommentera inlägget här :