Söta Moa

Denna söta hund heter Moa och jag skall hjälpa till med att gå ut med henne lite då och då. Saknar verkligen att ha hund och låna Chanel kan man ju inte göra hela tiden.

Jag går ut med henne de dagar barnen går på dagis,annars skulle jag nog inte ha tid att ta mej dit. är inte på min sida av stan.

Hon e as go, väldigt skötsam och lydig. Det jag uppfatatt om henne på dessa 2 dagar är att hon gillar att leka, rulla sig och springa runt.

Idag tog vi en liten joggingtur vägen hem för att testa hur hon är när hon arbetar. Om hon är lika duktig på att koncentrera sig på det hon gör som när hon springer skulle det kunna funka att cykla med henne så att hon även fick lite extra motion.

Jag får en liten summa för att jag går ut med henne och dessa pengar skall jag spara till mig själv, till tex klippa håret och färga det. Göra något kul för enbart mej själv. För det e ju ingen annan som går ut med henne.

Mina barn har enbart sett henne på bild och vill träffa henne så längre fram tänkte jag låta dem träffa henne. 

Tycker att familjen som äger Moa verkar väldigt trevliga. sällan man träffar på någon som tänker på sin hund som dem att de skaffar hundvakt mitt på dagen då de inte kan gå ut själv. Vet de som låter sina hundar vara ensamma hela tiden då de arbetar trots att lagen säger annat men struntar i hundens behov.  stor eloge till dem.


Moa

Ni som e hundvana kanske vet att denna ras "skrattar". Jag visste om detta innan man hade hennes matte påminnt mej hade jag nog bakat 2 steg. För när man öppnar dörren står en hund där inne och e väldigt glad och visar tänderna . As söt men hon ser ju inte så glad ut i första anblicken.

Men måste säga att dessa 2 första dagar har gått bra, väldigt bra faktiskt :)

Kommentera inlägget här :