Idag bär det av till dagis...trots

Lilleman har blivit bättre, trodde att det enbart snuva och hosta kvar. Visst har han varit lite lös i magen men inte som idag. Det var vatten som låg i blöjan idag. Så jag vart otroligt glad att blöjorna är så bra som de är nu för tiden.

Men till barn kan man ju inte ge medicin till så små barn så jag förlitar mej helt och hållet på gamla huskurer. 

Den jag har valt att använda är:
2- 3 tsk. potatis mjöl, utrört i lite vatten dricks vid diarré, effekten kan visa sig redan efter någon timme. Även 1 tsk. kanel kan hjälpa mot diarré o illamående. Sväljes ner med lite vatten.

Jag tog utan kanel eftersom han inte mår illa. Theo är så duktig att ta medicin så att få i honom detta var lätt. Först tog jag det i en medicinmätare men sen tog han glaset själv och drack upp resten. GULLUNGE

Så nu hoppas jag att det funkar, för idag skall barnen till dagis. Båda två var hemma hela förra veckan. Men nu har Theo ingen feber och leker hela tiden så pigg är han. Jag själv skall till körskolan och plugga.

ÅH på tal om ingenting,....jag har träningsvärk, sån träningsvärk i mina stackars armar så att jag tror jag håller på att dö...men slutklagat ifrån mej..vill man bli fin så måste man lida lite pin...

XoXo

Kommentera inlägget här :