Vi träffade "konstiga" tomten

Hej Alla

Idag hade det en del jippon inne i stan som jag väntat på hela vecka,  så jag tog med mig Benjamin oh Evelyn dit. Theodore fick stanna hemma med pappa pga jag kunde inte ta med mig två små. Om Evelyn inte orkade gå skulle det bli krångel. Iallfall så hade Evelyn peppat sig själv i flera dagar att hon skulle ge sin tutte till tomten eftersom hon var stor flicka nu och inte behövde den.

tomten

Jag hade berättat för henne och Benjamin att när man träffade tomten fick man snällt sitta ner och prata med honom, berätta vad man önskade sig i julklapp och då skulle hon ge sin tutte till tomten.

I flera dagar gick hon och sa detta och jag såg fram emot att hon skulle äntligen bli tuttefri.

Väl där, till o med 5 meter ifrån honom sa hon att tomten skulle få hennes tutte
-Nu mamma skall jag ge tomten min tutte. 
-Det e bra gumman svarar jag och vi går fram.

Benjamin hälsar och säger att han vill berätta vad han önskar sig. 
-Du kan lägga din önskelista i lådan säger tomten och peker på en tom låda som står brevid en fotölj de ställt på torget.
-Evelyn, skall du ge tomten din tutte säger jag.
Hon tittar på tomten som säger
- Du kan lägga tutten direkt i lådan. Jag behöver inte få den.
Man ser på hennes ansikte att detta var inte vad hon hade tänkt sig. Det skulle vara ett trevlig överlämnade till tomten men istället vart det nått, ja jag vet inte, men inte bra ialla fall. Jag hade tänkt mej nått helt annat, inte på detta sättet. Det kändes och vart totalt fel.
-Nej, tomten inte få min tutte säger Evelyn och vägrar säga ett ord till. Benjamin bryr sig inte så mycket att han inte får berätta vad han önskar sig i julklpapp utan hugger in i godiset som tomten delar ut men Evelyn är så otroligt besviken och vägar ta en godisbit och vill bara gå där ifrån. Vilket vi oxå gör. 

Benjamin undrar varför han inte hade tid att lyssna på vad han önskade sig. Jag svarar att han hade ju så många barn att ge godis till att han läser listan man skulle lämna in sen, när han får tid. Man ser Benjamin rynkar på näsan när han säger.
-Mamma, vi var de enda barnen där.
Tyst för mej själv tänke jag: mmmm det stämmer, lite mer engagemang kunde han ha lagt.

Så att sitta i tomtens knä vart det inte av idag, vilket Evelyn hade hoppasts på men på julafton hoppas jag att tomten kommer och att hon då får göra på hennes sätt och kanske då ger hon tomten sin tutte.

en brud

på stan var det ju en massa andra jippon, en vacker brud som stod i ett fönster, lotteristond och en himla massa människor. Vi hade tur när vi skulle hem att bussen stod vid busshållplatsen så vi åkte buss hem. =))

Mina underbara

Så lite fick vi allt gjort idag. och jag fick upp alla julgardiner oxå. Så lite pynt e det kvar men sen e jag klar =))

Hur har er dag varit då??

Kramis


 

Kommentera inlägget här :