En liten gåva kan betyda så mycket mer än en jättedyr gåva

Jag älskar att ge presenter, samtidigt som jag gillar att få.
 
Men bara för att jag ger behöver men inte ge tillbaka. Jag har vid flera tillfällen gett bort presenter på högtidsdagar, jul och alla hjärtans dag presenter men inte fått något tillbaka. Och det gör inget. Alla har inte samma förutsättningar och kan ge bort vid varje tillfälle.
 
Många nära vänner till mig studerar, arbetar deltid osv och få då ångest när de inte kan ge något tex kring jul när de verkligen vill kunna köpa en liten julklapp och ge bort. Senast i julas var det så att jag gav julklappar till mina närmaste men fick inte tillbaka något, eftersom deras ekomomi inte var den bästa. Men då blir jag lika glad över att kunna ge dem julklappar eftersom jag vill.
 
Så till det jag ville komma fram till.....
 
Min vän har varit utomlands på hennes semester och när hon kommer tillbaka får jag en liten ask och en påse godis. Jag vart jätteglad. Jag älskar ju självklart bilar och underbart små söta burkar men framför allt att hon hade skänt mej en tanke.
 
En otroligt fin gest som säger så mycket
 
Tack Nicole <3
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :