På G mot Dublin

 
Vi arbetet har jag en tid framför mig att bo och arbeta i Dublin. Jag åkte den 15 maj och åker tillbaka till Sverige den 20 juni. Snabbt räknat blir det 6 veckor, som jag skall vara borta.
6 långa veckor utan min älskade familj. Otroligt tufft eftersom jag saknar mina barn och sambo så att det gör ont i kroppen redan. Men så roligt att få detta tillfälle att kunna göra detta.
 
Det kommer att gå snabbt, redan nu är det fredag och helgen nakras. 
Ikväll skal vi ut till en restaurang och sätta och på uteserveringen. Samma som vi tidigare besökt i onsdags och det var väldigt trevligt
 
 
Vad folk har svårt att förstå: Hur kan jag åka hit och inte dricka någon alkohol. Våra kvällar hittills har ju bestått av att sitta på någon uteservering och och under trevligt samtal konsumera alkohol. Ja alla utom jag då. 
Inte svårt i mina ögon, men man får 1000 frågor till varför och när de får svaret att jag trivs med att inte dricka blir det flera föjldfrågor kring det. 

Är det svårt för folk att vara sociala utan alkohol?
 
 

Kommentera inlägget här :