Egentid, vad är det?

Kom precis hem, precis som för många andra, efter en lång arbetsdag. Känner hur det värker i kroppen efter att ha tränat i helgen. Skön känsla ändå, för då vet man att ens träning kommer att ge resultat.

Middagen är klar och vi sätter oss till bords och äter middag ihop. Konversationen vid bordet följer som vanligt  att man ställer frågor hur samtligas dag har varit: kring skola, jobb, vänner, har läxorna gjorts osv. En lyx att kunna sitta ned hela familjen till bords. Inget jag tar för givet. För, för några månader sedan, såg vår livs situation annorlunda ut och vi åt sällan middag ihop. Detta pga att mina arbetstider var lagda dygnet runt och jag arbetade ofta kvällar, helger samt nätter.

Eftersom jag är så frusen, så tänkte jag att ikväll skall jag tappa upp ett varmt bad och njuta en att lyssna på en bra pod eller ljudbok som jag precis börjat att lyssna på.
 
Ljudet av vattnet ger en lugnande effekt och jag börjar klä av mig för att hoppa i badet.
Då hör jag det, ett välkänt ljud! Ljudet av springade fötter som stampar upp i trappan. Skratt hörs utanför och dörren öppnas. In ramlar nästan mina två yngsta barn, i kör säger de att de fixat med en sak på mobilen som de måste spela upp för mig innan de skall lägga sig.

Älskar att lyssna på deras olika upptåg, så jag kliver ned i badet och de påbörjar sin "föreställning samt uppspelning av ljud. De har använt sig av en app som förvränger deras röster och de har gjort ett lite skådespel till det.

Vi alla skrattar och lyssnar på det inspelade klippet i olika röstförvrängningar. 

Uppmanar dem att när de ändå står där att borsta sina tänder. Efter en stund har 30 min flugit förbi och min tid i badet är slut och barnen skall bumms i sängs.

Så där var min egentid gjord...

Ett varmt bad vart det iallafall, med goda skratt som sällskap.

Jag får ta mitt lugna stilla bad med egentid en annan kväll <3 
 

Bild hämtad ifrån internet
 

Kommentera inlägget här :