Älskade Benjamin

För 18 år sedan, sent på kvällen, kikade du ut och mötte min blick för första gången. Så efterlängtad och det var en av mina lyckligaste stunder. I samma stund som dina små fingrar omslöt mitt finger förstod jag att mitt hjärta skulle slå, andas och leva med dig. Mitt hjärta fylldes av en villkorslös och gränslös kärlek.

Att det är arton år sedan jag höll dig för första gången i mina armar och att tiden gått så fasligt fort det, är för mig en gåta! Men jag är så STOLT och LYCKLIG över att få vara din mamma!

 

Som liten var du alltid glad och så oerhört tålig, det var full fart framåt och fanns inte tid för något gnäll och tårar. Kramig, kärleksfull och full av upptåg och bus.

Du har vuxit upp till en fantastisk ung man, en ansvarsfull, omtänksam, fin och klok person. Du har ett inre lugn och en trygghet i dig själv som jag ofta avundas dig. Som liten fanns det knappt något tålamod men idag brusar du aldrig upp. Du har aldrig skrikit åt mig även om du många gånger säkerligen skulle vilja. Utan tänker till och ser till allas bästa innan du ger något svar.

Du har ett starkt inre driv och målfokus när du väl bestämt dig för något. Du kan lägga ned mycket kraft och energi och det komner att ta dig långt och göra så att du når ditt mål. Jag är säker på att det kommer att ta dig långt i livet.

Du inkluderar alltid dina syskon och är en sådan bra storebror. Jag är så djupt tacksam och glad att ni alltid värnat och varit så omtänksamma mot varandra. Ni alla tre har varit så hela er uppväxt, och är det fortfarande. Det är en av de saker jag är mest stolt över och som värmer i mammahjärtat.

Benjamin, jag kommer alltid så länge jag kan att finnas vid din sida, fånga dig när du faller, stötta, skydda och hjälpa dig så som jag alltid gjort. Min lilla, stora, älskade pojke. Du gör mig stolt. Livet väntar på dig därute
.

Jag älskar dig mi querido, stort GRATTIS på 18-årsdagen!

Kram från din mamma

Kommentera inlägget här :