Lycka är...

När ett förhållande tar slut så är det så mycket mer än att man lämnar den personen man varit tillsammans med i flera år utan allt där omkring. Denns familj och vänner, och har man kommit några nära kan det inte vara lätt att ta ett sådant stort steg att bli singel igen. Även lämna dessa personer, och kanske veta att man inte kommer att prata med dem på samma sätt som innan. För vissa kan det vara skönt att denns syskon, föräldrar och dess vänner är ute i bilden medans för andra kan det även vara personer som betyder mycket i ens liv.
 
Har man barn ihop, måste man trots allt fortsätta träffas, fast man kanske egentligen bara vill glöma och gå vidare.
 
Dela upp allt, skaffa nytt boende, vem skall ha vad. Inte bo förlångt ifrån varann om man har barn ihop. Fixa med lån, bilar och genensamma saker.
 
Puhh jag blir helt snurrig av allting, så jag e så glad över att jag inte sitter där, i den stolen att behöva ta sånna beslut.
 
Jag har en vän som är precis där, mitt i detta jobbiga. Vad skall man säga och göra för att det skall kännas bättre för henne, lättare att gå vidare....
 
Jag har ju liksom inte tänkt i dessa banor men jag har noll koll om detta skulle hända oss. 
Jag vaknar lycklig och somnar likaså. Älskar att vakna med att känns min mans armar omkring mej och bara ligga och mysa tills våra gryn kommer springandes in och skall krypa ned hos oss och bara gosa. 
Jag må inte vara rik i pengar men jag är rik på kärlek och det är så mycket bättre än att ha pengar och bråka om dessa...
 
Gud vad jag älskar min familj.... <3v

Kommentarer :

#1: Cornelia Tonéri

Usch jag, jag vet hur det känns. Det är en mardröm - nu vet jag hur det är och jag är glad över att vara tillbaka hos min lilla familj igen <3 Kram på dig

skriven

Kommentera inlägget här :