Försenad julklapp ifrån tomten...

Mitt i julhandlen utanför systemet i min stad stod en julgran. Denna julgran var till för barnen, så att de kunde lämna ett kort med ett meddelande till tomten om vad de önskade sig till julklapp.

Jag sa flera gånger att vi skulle göra detta men glömde bort det varje gång vi var nere på stan. Sen dagen innan julafton var jag nere o skulle köpa julstrumpor till barnen för att hänga vid baren. Då kom jag ju på att vi inte lämnat kort till tomten. Så in på en affär, köpte 3 st kort, 1 kr styck. Lånade en penna och skrev ifrån varje barn till jultomten. Evelyn önskade sin en barbie, Theo önskade sig lego och Benjamin ett dataspel. Som jag förstod det som skulle 3 barn få sin önskan uppfylld.

Tiden gick och detta glömdes bort. Ja, vi är ju inne i februari så jag antog att vinnarna redan var dragna ur julsäcken. Men så i måndags ringde M City och berättade att två utav mina barn, dvs Theo och Evy skulle få en lite försenad julklapp utav tomten.

Så jag och Theo, efter att ha varit på 5 års kontroll, gick dit och hämtade julklapparna...

 

Väl hemma gav han Evy sin julklapp och handskrivet kort ifrån tomten där han förklarade förseningen och hoppades att de skulle bli glada över klappen... O de vart jätteglada..

 

Det var väldigt fina julklappar de fick, o pojkarna vart tokiga när de fick se att de fick det nya legot som kommit ut. Så de vart väldigt glada. Theo va aå gullig att säga eftersom Syrsa inte fick någon julklapp kunde de dela på hans. Gulleunge...
 
 
Tillsammans med sin bror byggde de ihop någon sorts fågel, snygg vart den ialla fall.. 
 

Kommentera inlägget här :