Fixar o donar som en tok....

Jag har sprungit runt här hemma nu i 2 dagar och försöker fixa klart så mycket jag kan för att underlätta för min älskling när jag inte kommer kunna röra mig.

Jag skall imorgon göra en bukplastikoperation. Detta för att jag har gått ner 50 kilo och har fått löst skinn på magen. Inget som syns när jag har kläderna på men när de åker av är det något som jag inte gillar att se. Fredrik (som vanligt) klagar aldrig. Han älskar mej precis för den jag är och det känns otroligt skönt att veta det och att han verkligen menar det men för mej själv, att se mej i spegeln gör det svårare för mej att förstå att han gillar det han ser. Så nu äntligen skall detta göras. Kommer att få ont, men jag har gjort 2 kejsarsnitt så jag vet att det kommer att göra ont men det går över.

Jag kommer att vara inskriven i 3 dagar, bara tanken att vara ifrån min familj är nog det jobbigaste men de kommer ju och hälsar på mej.

Så nu har jag ialla fall fixat en himla massa här hemma. Jag har tvättat dygnet runt, strukit kläder, för det e något Fredrik aldrig gör. Att barnen går runt i skrynkliga kläder e ett sort Nej så lika bra att stryka dem innan så att de inte ser helt förjävliga ut när han tar fram kläderna. Har bakat en massa glutenfritt bröd. Brukar baka dessa på torsdagarna eftersom det är vår bakdag men då e jag ju inte hemma så fick fixa det på vår pysseldag istället. Vilket barnen kommenterade, jag sa att de fick måla men mamma kommer inte att måla med dem. Utan jag måste baka. De fick till jättefina målningar utan mej, så när de torkat klart kommer de nya målningarna upp på väggen.

Tidigare idag har jag och barnen kakat inför myskvällen vi skall ha ikväll. Det var väldigt länge sen vi gjorde kladdkaka så vi kom framtill att vi skulle ha det med god grädde. Funderde på om jag skulle baka glitenfria bullar eftersom jag såg att Fredrik inte hade så många kvar men nu har jag gjort börd och han har ju kvar en massa muffins i två olika smaker så han klarar sig nog tills jag kan baka igen.



Igår var det ju alla hjärtans dag, vilket vi i familjen oxå firade. Men egentligen e den stora dagen för mej p Fredrik idag. Vi sa båda att vi inte skulle ge varann något men ändå så vart det ju så. Fick bla ett helt underbart kort utav Fredrik som han skrivit jättefint i. Jag kan inte fatta att vi varit tillsammans i 10 år, shit alltså. Men många fler får vi hoppas att det blir.

Kommentera inlägget här :