Vi tar oss till dagis

En vecka som denna då Fredrik arbetar dag, så är det jag som cyklar med barnen till dagis eftersom det ligger på andra sidan stan. Att barnen själva skall cykla finns inte i denna värld eftersom det är för långt för dem. Barnens riktiga dagis håller på att saneras, det har hittats mögel i typ verenda avdelning och de hoppas på att det skall vara klart tills nästa år. Visst funkar det nu när det bara regnar men när snön kommer kommer det nog bli en del hemma skulle jag tro för det blir jobbigare att ta sig ut när vädret inte är så roligt att vistas ute i.

Än så länge så funkar det ju. Jag får träning och barnen tycker det är kul. De sitter och sjunger oftast därbak, vilket är helt underbart att höra. Jag själv har på min mobil i högsta högg med musik på så att det blir lättare för mig att cykla snabbt. 

Jag och barnen tar oss till dagis =)

Det går snabbare dit än hem pga jag cyklar inte direkt hem utan tar en liten extra runda. Lika bra när jag väl är ute och rör på mig. 

Kommentera inlägget här :