1:a dagen efter semestern...

Att hämta barnen på fritids och skola funkade bra igår. Bättre än förväntat faktiskt. Inte för att jag har svåra barn men när de alla samlas på dagis så vill de leka ihop. Det är nämligen så att fritis stänger innan jag ens kommit in i stan och min älsta son får gå iförväg till dagis till sina syskon och möta upp mig där. Jag trodde jag skulle få mera protester än vad jag fick och barnen tycker det är kul att få sitta på sadeln på cykeln så vi kom hem väldigt snabbt. Väl hemma kom Hector över och hämtade upp Syrsa så han försvann lika snabbt som han kom. Jag började med maten och barnen lekte vid mina fötter på köksgolvet.

Evelyn har blivit as bra på memory och det är till o med så att jag glömmer ibland vart vissa bilder ligger och hon plockar upp dem som att "det var ju hur lätt som helst" och ger mig blicken "det kunde du väl mamma". Tänker för mej själv nää det kunde jag faktiskt inte men det kan jag ju inte erkänna för min puffa. När maten är klar äter jag o de små. Sysra äter middag hemma hos Hector.

Efter maten läser jag bok och lilleman somnar i min famn, strax efter det somnar Evy. Då slänger jag på träningskläderna, för här skall det tränas....

De 5 sista kilorna skall bli ett minne blått...

Kommentera inlägget här :