Min stora förändring i bilder





Idag gick jag med i en grupp på facebook för att kunna peppa mig själv att nå mitt mål och kunna ta bort de 5 sista kilorna som jag vill få bort för att nå mitt mål. Detta mål kommer att göra att jag för första gången på länge inte längre kommer att ligga på överviktig enligt BMI.

Gruppen heter Rivstart 2011 och jag ser verkligen fram emot att få se allas förändring och peppning man kommer att kunna få genom att hjälpa varann när det känns som mest jobbigast. Läs mer om rivstart här som nu börjar om 2 veckor, sen skall man inom 8 veckor nå det mål man satt upp...

Min egna resa började januari 2010. När jag åkte in akut till sjukhuset för att jag hade fått diabetes. Det kändes inte så jobbigt faktiskt, eftersom min sambo har det och jag fick graviditetsdiabetes när jag väntade min yngsta son. Nu säger jag inte att den sjukdomen inte är farlig eller jobbig för den som drabbas men det var inte jobbigt för mej, personligen. Det som fick mej att vakna var att i samma veva med alla undersöknngar som gjordes upptäcktes det att jag hade en dålig lever. Så pas dålig att en leveroperation var nästa steg. Jag såg döden i vitögat och visste att jag inte kunde leva som jag gjorde. Ändrig måste ske och det snabbt.

Turen som inte alla har är att jag vann ett årskort på träningsstudion i min stad och har haft flera människor runt omkring mig som har stöttat mig otroligt mycket. Min sambo och mina närmaste vänner har varit helt otroliga. Fredriks familj (min sambos) var ett stort stöd men som tyvärr idag inte finns kvar vid min sida. Min farmor som fortfarande finns med mig i mina drömmar och tankar.

Men bara några kilon till så har jag nått mitt mål, det bästa är att jag sluppit att få löst skinn..så jag e glad att jag kommit så här långt men ännu är inte resan slut

kramis på er alla därute som nu kommer att hjälpa mej att nå mitt mål

Kommentarer :

#1: yvonne

jag är så imponerad av ditt jobb och tamesjutton ska jag ju köra lite extra nu i höst och det är din förtjänst.

Kramar om

skriven
#2: Gitsan

Vilken förändring! Det är ju 2 olika personer, utseendemässigt alltså ;) Stort grattis till dig!

skriven
#3: Anonym

Shit vad du har förändrats Sosso! Du är hur vacker som helst <3

kram från din gamla kollega!

skriven
#4: Marika

Vilken stor skillnad! Jag har ju sett de gånger vi har träffats att det skett stora förändringar men när man ser det såhär på bild blir det ännu tydligare, bra jobbat. Själv ska jag börja min(förhoppninbgsvis) förvandling nästa vecka då jag ska börja hos Olga mammfitness.se då. Ska se till att ta mina sista 20(hua)kilo nu äntligen.

skriven
#5: Lisa

HERREGUD vilken förändring! Du har verkligen varit kanonduktig! Bra jobbat.

skriven
#6: Anneli

Det är helt otroligt, vilken skillnad. Du är jätteduktigt som har nått så här långt. Lycka till i fortsättningen.

skriven
#7: SusanLotus

Tack Sosso för din kommentar på min blogg!

Vilken otrolig prestation du gjort som gått ned 44 kg och vilken skillnad det blev. Helt otroligt.

Kul att vi båda är med i Rivstart 2 så vi kan peppa varandra. Du inspirerar! Kram

skriven
#8: Martina

Wow! Kris blev alldelens stum! Lika vacker på insidan som alltid,men om möjligt ännu vackrare på utsidan... Härligt att få prata en stund, jag lovar att jag ska ta mig i kragen och skicka bilder på mina små:) Stor kram!

skriven
#9: n00bis

Grattis till en otrolig viktminskning. Grymt bra jobbat! Ibland behövs det (tyvärr) ett ordentligt uppvaknande för att ta tag i sig själv. Kämpa på så klarar du målvikten under rivstarten pepp pepp =D

skriven
#10: Pernilla Be

Wow, vilken resa du gjort! Grymt bra jobbat! Men visst vill man gå i mål till slut också :)

kram, pernilla be

skriven

Kommentera inlägget här :