Fick en födelsedags present i förväg

Idag var jag och barnen på stan efter att jag varit hos tandläkaren. Jag hade ju lovat att puffa skulle få ta hål i öronen på hennes födelsedag, det skulle få bli hennes stora födelsedagspresent. Men när vi går där så säger hon att hon vill ha den redan idag så att hon kan visa upp sina vänner på dagis imorgon att hon gjort hål i öronen. Sagt o gjort, självkklart fick hon det och då behöver hon ju inte gå o oroa upp sig om att det skall göra ont o så.

Evelyn 110823



Jag hade sagt till henne innan att det skulle göra ont, ungefär så som att man ramlar o slår i knät. det kommer att bli varmt men sen går det över. Hon säger men det gör ju inte ont så länge o när man får plåster på går det ju snabbt över, kommer det att bli så mamma. precis då skjuts örhängerna in i hennes öron. Hon blir tyst o tittar på mej. Ja gumman, du får gråta, så börjar hon att storgråta. Jag grät oxå gumman men det går som sagt över. Inte ens 5 min senare har hon slutat och börjar prata om vilka örhängen hon skall ha på sig imorgon.

Jag förklarar för henne att hon måste ha i dessa jättelänge medans det läker men sen får hon byta. Stolt och glad och har inte alls ont går hon runt o tittar i spegeln så fort hon kan.

Väl hemma igen, går hon över till hennes kompis Agnes och leker. hon badar hela tiden i hennes pool. Hon älskar att hoppa och simma. Som en fisk i vattnet precis som jag var när jag var liten 



 

Kommentera inlägget här :