En trevlig lugn lördag..

Idag när jag vaknade möttes jag att ett stort leende och en puss. Theo hade kommit in mitt i natten för att gossa ner sig hos sin pappa. Oftast märker jag när han eller Evelyn kommer in men inatt gick det totalt förbi mej. Jag var otroligt trött så det berodde säkert på det.

Nu i helgen har vi vårt kontaktbarn hos oss, jag kommer att kalla henne J. Hon kom igår och då gick jag Syrsa och J direkt iväg för att kolla på bio som hålls i vårt område. Barnen tyckte det var kul men jag fick sitta på ett tråkigt möte medans filmen var. På mötet skulle man komma på hur man skulle kunna få nya ledare till mjölbyområdet så att deras verksamhet skulle kunna fortsätta. Det är Log´t som håller i filmkvällarna dvs nyckterhetsrörelsen. Jag skulle lugnt kunna hjälpa till men då måste man bli helnyckterist och det är jag inte beredd på att bli. Visst dricker jag inte ofta men jag skulle ändå vilja ta ett glas vin när jag vill och inte få ett dåligt samvete för att jag gör det. så Det vart inget för mej.

Idag har vi firat att J fyllde år den 9 okt, så det vart tårta och en liten present. Och som fortsätting på det åkte vi till stallet här i stan eftersom hon älskar hästar, precis som Theo som är galen i hästar vart jätteglada att vi åkte dit. Syrsa kunde gärna ha gjort något annat eftersom han inte tyckte det var lika kul men han matade hästarna ändå och klappade så ofta han fick chansen.


Vi är på stallet och matar hästarna med gräs
Theo verkligen älskar hästar, faktiskt mer än vad de andra barnen gör så jag funderar skarpt på att börja rida med de små. Theo vet jag att han kommer att vilja, får se hur det blir med Evy. Hon är lite rädd men ändå framåt.  Problemet är nog att det är på måndagar kl 16. Förut hade de det på lördagar vilket skulle passa oss bättre. Så jag hoppas att de nästa år byter tillbaka till lördagar så kanske man kan göra mer än att enbart tänka på det och kanske spara ihop så att man kan slå sak i det istället.

Imorgon har jag tänkt att vi skall baka lite och Syrsa skall till sin pingisträning. Så får se hur mycket vi hinner med

Nu skall jag fösöka vila lite så hörs vi imorgon

kramis

Kommentarer :

#1: :)

Hej vännen. Det är inte alls långt här ifrån oss om detta vore intressant för er ( barnen).

Jo de finns mulleridning här där vi bor vid Ridskolan.

Lördagar kl.11 kostar 50kronor / gång.

man kan boka en fast plats 5ggr ellerDyka upp vid enstaka tillfällen. telefon nr till ridskolan är 51343.

skriven

Kommentera inlägget här :