Självaste intervjun

Hej Alla

Igår var jag som sagt på 2 st anställningsintervjuer på adecco. Det gällde 2 st olika kundtjänster men det visade sig vara på samma företag. Adecco hade hand om rektyteringen och vi var 5 st som kallats till båda två kundtjänsterna.

Det första killen säger efter att informerat om deras egna företag, löner och hur det är att arbeta för Adecco är det uppdragsgivaren har som det största krav är att man skall kunna arbeta imellan tiderna 06:15 till 00:15.
-Kan alla det??
Vi är 2 som sträcker upp våra händer eftersom det visade sig att vi båda pendlar.
-Okej...säger han lite ställd och ställer nästa fråga.
- Det blir ingen semester heller så jag hoppas inte att någon beställt någon resa.
- Då är det 2 till som räcker upp händerna.
-jaha, går de att avbeställa??
Ena tjejen säger att det varit planerad och betalt för länge sen och är inget som kan avbeställas den andra killen skulle se om han kunde.

Om dessa var uppdragsgivarens största krav, tiderna och ingen semetser tycker jag ändå att detta kunde ha tagits upp när de ringde in folk för att komma på intervju, ELLER??

Så 4 utav 5 var inte ens tänkbara för jobbet när vi inte ens kommit till intervjuerna.

Han går ut ett tag och kommer sen in och frågar om vi kan tänka oss att genomföra interjuverna ialla fall om något annat skulle dyka upp som skulle passa våra profiler. Vi alla svarar ja och då kommer alla rekryterarna in och vi alla får följa med vår egna.

Jag får en som heter sofia och det var även hon som ringde till mig. Otroligt trevlig och intervjun går jättebra. Hon säger att hon tycker jag har en helt underbar personlighet och att jobbet var som klippt och skuren för mig. Det märktes tyckte hon att jag hade erfarenhet och visste vad jag ville med livet. Tyckte dock att det var synd att jag inte skulle kunna ta jobbet. Vi avslutar intervjun och jag går för att hämta min jacka.

När jag satt och fyllde i ett papper de ville att vi skulle skriva så kom tre stycken rektyterare in, Sofia och 2 andra. Alla 3 tittar på mig och Sofia frågar om det var ok för mej om de pratade med deras uppdragsgivare om de skulle kunna rucka på deras tider för mej om jag inte sa detta till någon annan på jobbet om jag skulle få det. Jag svarar ja att det är helt ok för mej.

Idag på morgonen ringde hon och är hur trevlig som helst. Tyvärr så hade de sagt nej ang tiderna så det vart inget arbete där men Sofia på Adecco sa att hon lagt in egna kommenterer på min profil om hur hon tyckte hur jag var och att de skulle höra av sig om det skulle dyka upp något som skulle passa min profil. Hon sa även att hon trodde inte att jag skulle vara arbetslös länge så go som jag var och med den erfarenheten jag hade i mitt bagarge,  så det var snällt sagt tycker jag.

Så nu är det den 7 maj som jag skall iväg på nästa intervju. Hoppas att den ger mer än vad denna gjorde

Kommentera inlägget här :