Lite tankar kring Syrsa

Idag var Benjamin bjuden på kalas hos en klasskamrat. Många pojkar var det och de flesta var utklädda. Inte hunnit att fixa med alla bilderna än och nu vart jag otroligt trött. Det var många ögon att täcka över så jag kommer att lägga upp bilderna imorgon.

Syrsa hade ialla fall väldigt kul och jag tycker att han skötte sig jättebra.

Benjamin har ju en assistent i skolan eftersom han ligger efter med språket. Vi teckande ju med honom långt innan han började prata. Och när han inte blir förståd eller om han inte förstår så kan det uppstå konflikter.
"Den pojken" som det berättas om i skolan, tex att han slår Bibbi ( som hans assistent heter) existerar inte ens hemma. Han har aldrig lyft handen emot mig eller försökt att sparka. Visst har vi fått hålla i honom och säga till på skarpen. Men de utbrott han får i skolan är inget han får hemma. Så ibland känns det som att de pratar om en annans son och inte min.

Så när vi vart tillfrågade att en vuxen kunde stanna på kalaset vart det ju en självklarthet. Jag vet ju inte hur han är när han är med sina klasskamrater, förutom det jag har sett när jag själv varit med i skolan eller hört ifårn lärarna.  Han leker ju inte med någon utav grabbarna i klassen efter skolan så det är svårt att veta vilka han inte går ihop med föruton de lärarna har berättat om. Så idag gick det ialla fall bra :).

Vi började dagen med att spela UNO, jag och Syrsa. Slutade även dagen så. Det är så otroligt kul att kunna spela spel med honom. Förutom att vi har kul så ger det ju träning. Han är en dålig förlorare och blir otroligt ledsen när han inte vinner. Men idag, förlorade han hela morgonen,  5 gånger på raken och han lyckades hålla humöret uppe trots det. Ju mer han förstår sig på spelet så trot jag att det går lättare för honom.

Nu skall jag titta klar Wallander ( om jag nu lyckas hålla mig vaken) så hörs vi imorgon
Underbara Benjamin

Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Mamma

Till Benjamin från Mormor och morfar.

Vilken stor och vacker pojke du har blivit.

Mamma och pappa kan vara stolta. Kram och puss!!

skriven

Kommentera inlägget här :