Ny funnen vän?

Idag var jag och Evelyn på vårdcentralen. Jag skulle göra laktosbelastning och Evy skulle ta lite blodprover.

Jag vad där vi 8 och när de kom med tillbringaren med vätska såg jag direkt att det skulle bli ett problem. Jag frågade hur mycket det var och det var en ½ liter. Eftersom jag inte får i mig så mycket var detta lite väl mycket för mej. Jag fick ta ett blodprov istället och de skulle skicka ett meddelande till minläkare att de inte kunde göra det på den vägen som de hade ordinerat.

Evy fick embla plåster för att det inte skulle göra så ont. Det går bra att stätta dit dem och gå in till rummet, hon nästan drar mig dit men så fort man skall ta av plåstrerna så blir hon hysterisk. Det som är jobbigt att man inte kan göra nått eftersom man vet att det är ett måste att ta proverna. Flera kommer för att hjälpa till och man måste hålla i henne. Det gör så ont i mej att behöv göra så. Efteråt tog det ett tag att återhämta sig men det får ta den tid det tar, hon måste känna sig trygg med mig och veta att jag inte vill henne illa.

Idag när vi var på lekrummet på vårdcentralen var det en 6 årig flicka där med sin pappa. Hon heter Smilla... Vilket coolt namn till att börja med. När Evy mjuknat lite lekte de massor och gick jättebra ihop. Vi bor inte så långt ifrån varann och sa att det vore kul att träffas igen så att barnen kunde leka ihop. Så vi får väl se om det blir så hade varit kul.

Idag var det mycket sol, så jag hoppas att det håller i sig för nu vill jag verkligen att snön skall försvinna..

Eller vad tycker du

Är du trött på snön?


Kommentarer :

#1: Linnéa

visst är den! :D ska typ plugga till matte provet jag har på fredag: :)

skriven
#2: Anneli + vavvorna

Ja verkligen, nu vill vi ha vår, sol och värme.

skriven
#3: Emma

Ja vill bara att snön ska försvinna nu ...

skriven

Kommentera inlägget här :