Det var på tiden...

När vi flyttade n i vår drömhus så satte vi upp ett par fula gardiner i vår trapphall. De skulle enbart sitta där ett tag tills vi köpt nya gardiner.

fula gamla gardiner

Vi köpte nya gardiner för några år sen men de hade ännu inte kommit upp. Jag har sagt till Fredrik att kan vi inte byta nu. För att byta själv fick jag inte göra eftersom det kan vara lite farligt eftersom fönstret sitter där det sitter. I trapphallen. Att ramla ner där kan ju inte gå så bra och kan sluta väldigt illa om det går fel. Det skulel bli ett högt fall och säker göra väldigt ont om man säger så ...

trapphallen

Men idag när jag gick förbi dem ville jag inte se på dem igen. Så en kvinna som kan, så börjar jag fixa och dona själv. Med mobilen runt halsen ifall jag skulle falla så slänger jag upp stege, tar med mig fönstertvätt och papper. Lika bra att tvätta fönsterna när man väl sitter där.
Min fina stege
Nu skulle det bytas gardiner !!!!

Ingen ide att titta ner och tänka på vart man sitter. Höjdrädd har jag aldrig varit så att tvätta fönsterna gick som smort. Fan va skita de var. Har ju inte tvättat dem på minst 6 år. Så nu ser man igenom dem igen :)

Så nu är de nya gardinerna på plats och jag ramlade inte ner..

Vad tycks?

Nya gardiner

Kramis

Kommentarer :

#1: myrann

Svar: Javisst!

skriven
#2: Bibbi

Hmmmmm....(trummar med fingrarna) kallar du "mina" gardiner för fula!!!!!!!!!!!!!!! Ha..ha..ha

Jag skojar. Om jag ska vara ärlig så har de sett sina bästa dagar för längesen! Men nu är det du som slutar upp med att leva farligt! Längtar du efter att ligga på sjukhus igen?????

Till Fredrik: Säg åt din kvinna på skarpen att hon slutar upp. Kramar till er alla.

skriven

Kommentera inlägget här :