Fynda på akution

Igår var jag på akution i Sya. Det är inget jag brukar göra men eftersom min granne Martin som oxå är min körlärare har lämnat en massa saker för att sälja så har det blivit några vändor dit när vi varit ute och övningskört.

Så igår åktes det dit för akution och jag tog ut 300 kr ifall jag skulle hitta nått. Direkt när vi kom dit, såg vi en växasäng. En sån jag redan har till Theo´s rum. Så den ville jag ha. I sängen låg det en himla massa saker, böcker, gamla tidningar och gamla fina strykjärn. Jag fick allt för 25 kr :) Så jag vart himla nöjd måste jag ju säga. Så nu skall den enbart målas om till vit.

Växasäng

Köpte oxå en skinnfotölj för att byta ut den fotölj vi redan har i vardagsrummet som hoppats sönder utav våra barn. De fanns en as snygg gammaldags soffa oxå men den bjöd jag inte på för den var för stor men shit va snygg den var. Utgångspriset var 1000 kr men ingen ville ha den så den gick ner till 20 kr och ändå ville ingen ha den. Skulle tro att många tänkte som jag: Snygg men alldeles för stor. Skinnfotöljen hämtas upp idag. Den fick inte plats i vår lilla bil. Bild kommer senare :)

fina bukrar

Köpte ett par nya fina burkar. Jag har ju nipper på fina burkar och deet börjar att stiga mej över huvudet tycker Fredrik. Jag har nu så många att jag inte har någon stanns att ha dem. Jag får väl kalla mej nöjd nu då hihi

Vart väldigt nöjd med den som det står kaffe på längst till vänster och den längst till höger med röd botten och dansande paret på. Så himla fin. Den burken vart oxå det dyraste köpet för dagen...  :p
burkar

Så nu lovar jag Fredrik att jag inte skall köpa någon burk till. eller hmm..bara m jag hittar någon som är snyggare än dem jag har.

leksaker

Vart oxå en massa leksaker, böcker och spel. Tog bara kort på lite för mycket som jag fick med skall jag skänka till hjärta till hjärta...

sandleksaker Hello kitty

Jag spenderade min 300 kr och fick med mej hem en massa kartonger med saker. Massa jag inte tagit kort på men en sak gör mig så besviken. Jag budade och vann en låda med utomhussaker... I lådan låg det ett jättefint fågelhus till frön. Skitsnyggt och det var det jag ville ha som man kunde hänga i träd på vintern. jag vann det och lådan kostade mej 60 kr. när jag skulle ta min låda var den totalt lensad och fågelhuset jag ville ha var borta. Men jag fick ju ändå betala för en tom låda. Så det gjorde mig ledsen.

Jag köpte en sak till Fredrik dock. Ett stort och jävligt tungt spett som man kan ta bort rötter med. 20 kr kostade den och vi har en massa rötter vi skall ta bort i vår trädgård.

Så att summera upp min gårdag .. NÖJD :) men besviken på de som snor andras saker ...



Kommentarer :

#1: Anneli

Oj, vad många fina saker du hittade. Sängen kommer att bli super när den blir ommålad. Kul att gå på auktion, eller hur?

skriven
#2: Elvira Eriksson

Vi har också såna burkar, så söta:)

skriven

Kommentera inlägget här :