Träningsvärk

Jag har sån himla träningsverk att jag knabbt kan lyfta min armar. Igår skottade jag i flera timmar utanför min grannes hus enbat för att vi skall kunna gå på trottoeren vid en snäv sväng. Nu känns det kan jag lova.

Min inte skulle jag vila idag inte. idag va det taket som skulle få sig en puff. Det var svårare än jag hade tänkt mej. Jag kom ju inte ens upp på takhelvetet. Det var meter med snö på taket och det gick inte att klättra upp. Så jag fick tänka om lite. Fick bort en hel del ändå men jag kan lova att man vart lite nervös att klättra på en stege som stod löst i snön som rasade ner. Så när jag var dyblöt jag jag in för att värma mej.

Men några kilo lättare vart det ialla fall men ingen snö försvann på självaste taket. Så jag skall se om jag kan fixa det imorgon. Snön e så packad så det är svårt att ens flytta lite snö. Man måste ta spjäle och det e det som är lite läskigt. Tappar man balansen ramlar man ju ner två våningar. Det Hade ju ine varit så bra lixom..

Vad har ni hittat på idag då?

Kommentarer :

#1: Bibbi

För 17 Sofia!! Låt bli taket!! Det kan sluta illa. Om taket är rätt byggt från början så ska det hålla för 80 cm snötäcke och det har ni väl inte än.

Lova nu att hålla dig nere på marken! Kram...kram...kram

skriven
#2: AnniR "I huvet på en tant"

Hua! Låter farligt att försöka få ner snöeländet! En av få anledningar till att intala sig att det är ganska okej att bo i lägenhet; man slipper skotta... Trots det så är jag ändå rätt less snön nu! Vill ha vår! Hoppas att allt är bra med Dig och Din fina familj! Kram!

skriven
#3: Angelika

Ja, håller med Bibbi.. Låt bli taket gumman! Det blir töväder nu o då försvinner det ändå.. Du får inte trilla ner, det är alldeles för högt för att gå utan säkerhetslina.. Sitter o tittar på killarna som skottar ner snö här från taket brevid (på skolan) och de har säkerhetslina så de inte kan trilla ner. Där är det dessutom bara 1meter ner till att landa i snöhögen nedanför som de byggt upp. Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :