En gång var jag prinsessa

Hej

Här kommer ett till boktips

En Gång Var Jag Prinsessa

Boktitel: En gång var jag prinsessa
Skriven av: : 
Jacqueline Pascarl-Gillespie
En sann Besättelse
Förlag: B. Wahlströms bokförlag AB
Utgivningsdatum: 2000

Handling:
Jacqueline är bara sjutton år när hon trollbinds av prins raja Bahrin och hans intensiva uppvaktning. Innan hon riktigt förstår vad som hänt har hon svepts iväg från sitt hem i Australien till ett exotiskt Malaysia. Hon gifter sig med sin älskade Bahrin och blir prinsessan Yasmin.
Drömmen förvandlas dock snabbt till en mardröm av förtryck, misshandel och isolering. Till slut flyr Jacqueline med sina två barn till Australien. Men inte ens där är de säkra. Barnen kidnappas av ex-maken och Jacqueline börjar en lång kamp för att återfå dem.

En gång var jag prinsessa är Jacqueline Pascarl-Gillespies berättelse om sitt liv från uppväxten i en problemfamilj, till livet som malaysisk prinsessa och kampen för att återfå sina kidnappade barn.

Min Åsikt: Otroligt bra, gripande och man tappar andan ibland. Så läsvärd.

Kramis

Kommentera inlägget här :