Jag är så ARG!

Dagen började bra. Barnen väckte med runt 7 på morgonen och vi fick en lugn och trevlig morgon ihop. Fredrik hade sovmorgon.

Jag började med tvätten och då började barnen göra dumheter. När jag kommer upp ser det ut som hej kom och hjälp och så kommer Evy springandes till mej och säger

-Benjamin har klippt mitt hår.

Och ja visst hade han gjort det. Hennes fina långa hår som vi sparat sen hon föddes och enbart klippt topparna på för att hon skall få fint långt hår, är AV

Evelyns hår är klippt på ena sidan

Jag blir så arg att jag bara känner hur ilskan bubblar i mej.

Vänder mig till Benjamin och säger att jag e så arg att jag vill klippa till honom (vilker jag självklart inte gör) men jag går därifrån för att lugna ner mig .
Medans jag sitter där börjar jag gråta för att jag e så arg, måste vi klippa henne kort nu?. Att barn kan göra en himla massa dumt det vet jag men om han nu skulle klippa hennes hår var han tvugen att göra det så högt upp??

Jag ringer i panik till min svärmor för hon är otroligt duktig på att klippa hår. Men efter att jag har lugnat ner mej så tittar man lite extra och kommit fram till att vi får sätta upp hennes hår så gott det går tills håret blivit axellångt och klipper det då. Tack bibbi för att du tänkte hjälpa oss...

Så nu är man väl mera tom på hur man skall tycka och gilla läget på hur det blivit.

Men skall jag hålla fast vid det jag sa innan till Benjamin, att han ej kommer att få en adventsklapp imorgon?

Vad tycker ni???

Kommentarer :

#1: Bibbi

Sofia. Du kan lätt fästa den där korta slingan med hårspännen bakom örat och sen sätta på ett diadem, så blir det lika på båda sidor. Det växer snart ut... Var inte arg på Benjamin längre. Han vet redan att han har gjort fel.

Kramar till er alla.

skriven
#2: Åsa

Nu när du redan har sagt det så är det BÄST å hålla vad du sagt.. annars kan det bi nästa gång att " ja men visst ja jag kan ju göra Om det igen för mamma HÖll inte det hon lovat.

Även om de kan kännas jobbigt för dig som vuxen så Lär sig barnen bättre när man själv LOVAR att hålla det man sagt till dem .. då vet de konsekvensen nästa gång. kram på er.. får står att du blev riktigt arg.. men de har man rätt å bli när de finns en anledning.

skriven
#3: Angelika

usch va tråkigt.. :( men håret växer fort och sen kan ni ju klippa en frisyr av det... det ordnar sig!!



när kan vi ses förresten? måste ju få leverera linköpingstomtarnas julkapp åt lilla E... :)

skriven
#4: Cissi

Jag skulle inte ha gett honom klappen. BARA för att markera att man inte gör så....

Härligt fina fina ungar du har ändå, trots bus...

Kraaam Cissi

skriven

Kommentera inlägget här :