Pigg och glad men fylld av oro

Hej

Sitter nu på jobbet och arbetar. Samtalen strömmar in och jag för en gångs skull känner mig glad och på bra humör. Det var länge sen det var så så jag hoppas att det håller i sig restan av dagen. Igår kom mina koikarp i deras nya akvarium. Det vart as snyggt och jag och puffa satt nästan i en timme och kollade. Så rogivande.

Har ju börjar med travian igen. Skulle bara hjälpa till med supporten och sen var rullningen igång. Jag sa ju nej attt co spela så jag spelar ju nu själv vilket tar mera tid :S. Fan jag klarar mej verkligen inte att hålla mej borta ifrån detta spel. Typsikt.

Jag har nu oxå börjat få ont i halsen och hosta. Känns som att det är en förskylning på G. Fan oxå jag vill ju verkligen inte bli sjuk. Man känner ju att det där med svininfluensan kanske är lite överreklamerat men det är ju så många på jobbet som åker utomlands och kommer tillbkaga med gu vet vad. Och jag med både diabetes och leversjukdom gör ju att man tänker, hur skall detta gå. Mitt inmunförsvar är ju inte den bästa om man säger så. Så jag hoppas att detta går över väldigt snabbt och smärtfritt. Jag trodde ju inte att det skulle gå så snabbt som 7 dagar tills man vart drabbad tills man är död.  Jag blir så otroligt orolig över Fredrik eftersom när han blir sjuk så blir han alltid mycket värre än vi oss andra dödliga. Det slår mycket hårdare emot honom. Så nu går jag och oroar mej för alla i min familj att nått skall hända. För att mista nån utav mina älsklingar finns inte ens i min värld. Jag skulle gå under om nått sånt hände med nån i min närhet för den delen.
För jag blir så arg om detta stämmer. Om det nu går så snabbt att insjukna och när man man ringer till sjukvärdsupplysningen och ber om hjälp och vill komma till vårdcentralen och inte får komma trots att en närstående har fått H1N bekräftat fast i en lindring form. Och de får INTE komma in för undersökning, vad säger att man ens får komma in om man blir sjuk???

Nån mer än jag som är orolig???

Annars började dagen underbart med pussar och massor utav kramar ifrån alla mina älsklingar. Puss på dej Fredrik så ses vi när jag kommer hem ;)

Älskar dej <3

puzzz



Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Bibbi

Hej gumman. Självklart är man orolig! Lyssnade på Lotta Brome´s program på radion där de tog upp detta. Vaccinet ska inte komma förrän slutet av sept. Men hallå.....alla som blir sjuka innan dess då?Jag har ju också jättedåligt immunförsvar, men jag tänker mest på de riktigt små barnen....hur ska de klara sig?

Kram

skriven
#2: Angelika

Förstår att du oroar dig gummsan.. Alla kommer ju få vaccin o de som behöver det mest får det ju först.. Jag oroar mig inte så mycket, man kan ju inte göra mer än att vara försiktig.. Jag hörde nåt med om att vårdc får neka folk vård.. Det är ju lite konstigt, men det är säkert jättemånga som är purfriska egentligen som vill komma bara för att de oroar sig o det funkar ju nite riktigt.. Vem är det som fått det? Hur mår han/hon nu?



KRAMS

skriven
#3: Marina

Orolig är bara förnamnet!! Hujedamej....

HOppas på det bästa.



Nån lucka över annars att komma hit?

skriven
#4: Sosso

Just nu är jag väldigt sjuk så att träffa nån finns inte i planeringen :P



När jag blir frisk kan vi ju höras =)

skriven

Kommentera inlägget här :