Vart går gränsen för otrohet?

Det kan gå en full diskussion kring ämnet och många människor har oftast en åsikt kring detta. Om vi har diskuterat detta ämne en hel del på jobbet idag. Vi hittar alltid en röd tråd att prata om på lunchrasten så drar det gärna iväg.

Så ...Vart går gränsen för otrohet?

*En kyss?
*Beröring
*Ord, så som via chatt och sms?
*Samlag????

Man kan ju lyssna på vad alla har att säga men man måste titta in i sig själv för att se vart gränser går för en själv.



En kompis till mej säger att hennes man slutar sina mail och chatkonversationer med sina kompisar med Puss och kram irriterar henne väldigt mycket. Så mycket att hon  funderar på om det är otrohet. Nu känner jag hennes kille och vet att han gör det till både sina kvinnliga och manliga nära vänner. Jag gör detsamma så enligt mej tycker inte jag att han kan tas som otrogen. Jag avslutar både mail och samtal så. Hans sätt att kramas när man ses,k änns enbart välskapligt. Och ingen vibbar som skickas ut. Så Nej , för mej är det inte otrohet.

MEN 

En annan värninna, hennes karl skriver sexiga meddelanden och berättar om sina drömmar som han har. Vad han vill göra med den andra kvinnan. Mailar i detalj olika händelser som skulle kunna ske om de sågs. Han skriver även att han skall lämna fru och barn för hennes skull om hon bara säger ja. Dessa har dock så som jag förstår ännu inte träffats än, men jag tycker ändå att det är otrohet. För om han skriver att han inte älskar sin sambo och att barnen de har ihop, är en börda. Varför är han ens kvar?? Han skulle lämna dem om hon enbart sa ja. Det är otrohet, ELLER VAD SÄGER NI?



Fantasi?? Är det otrohet??
Jag skulle nog inte tolka det så. Attraktion mellan människor är oundvikligt, det är när man agerar ett steg längre gränsen har överstigits. Att tänka på en annan kan ju faktiskt vara bra för att rädda det man har. Om man kommit till den punkt att den åtrå man en gång hade försvunnit och man bor ihop av gammal vana. Om man varit i ett förhållande en längre tid, dvs flera år och man vuxit ifrån varann är det bättre tycker jag att man skiljs åt innan man tar steget längre och börjar träffa andra bakom den andras rygg. För ett förhållande tycker jag bygger på förtroende och öppenhet. I ett längre förhållande kanske man bor ihop, har barn och då sårar mer än bara den man bedrar. För familjer splittras och barn kommer ikläm. Skall man verkligen ta steget längre enbart för att få njutning? En fantasi kan hjälpa till och blåsa liv i passionen igen och rädda det man har, det är vad jag tror på ialla fall.


Så vart går gränsen för mej?
Ärligt talat så vet jag inte. Beror ju mycket på vad som har hänt. Jag skulle nog inte släppa det jag har, om min sambo vid nått tillfälle gjorde ett felsteg så som en kyss och ångrade sig. Men om han var med en annan kvinna och det var en handling som han medvetet klev in i skulle jag inte förlåta. Jag hoppas aldrig att jag kommer att få hamna i denna situatuin och ta detta beslut, för jag tycker ju inte att vi har ett dåligt förhållande. Men det finns ju de som har det bra , men ändå är otrogna. 

De finns ju dom som bara måste ha mer. Trots att de blir påkomna så ångrar de sig men gör om det igen. Hur kan man förlåta om och om igen. Eller ännu värre blunda för det, för man inte vill veta sanningen trots att man vet vad som försigår.
 
Vad skulle du göra om du visste att din väns man/kvinna var otrogen emot din vän, Skulle du berätta???

Även detta är ju så otroligt känsligt. Om det var en väldigt nära vän så skulle jag gå till källan. Om jag kunde skaffa bevis så skulle jag göra det, tex ta kort och berätta vad jag sett och vet. Svårade då att fortsätta utan att ta göra ett val för den som är otrogen. Skulle det sen fortsätta skulle jag nog tillslut berätta.  Framför allt skulle jag nmog inte tveka om jag visste att min kompis hade föraningar och var nedstämd. Men om jag var vän med dem båda två vet jag faktiskt inte hur jag skulle göra. Men berätta att jag jag visste, det skulle jag göra ialla fall. Så att den personen vet att jag vet att hon/han är otrogen.

Oj va långt detta inlägg vart :P

Avrundar väl av men som jag sa..alla har nog nått att säga om detta ämne eller vad tror du ??

Kommentera inlägget här :