Min överraskning till min älskling

Igår kom den stora dagen som jag hade planerat för min älskling.

På utsatt klockslag kom Angelika och Jenna. Fredrik trodde att de enbart skulle komma på fika men så var ju inte fallet. De kom för att vara barnvakter.

Angelika & Jenna
Det syns inte att kortet är taget kl 24 på natten, tänk om en annan kunde se lika fräsch ut det klockslaget :P

För Benjamin hade jag berättat för vad som var i görningen och att han inte fick berätta för pappa eftersom det var en överraskning och han lyckades hålla det hela vägen. Lite svårt var det dock att säga till Fredrik att han inte äta av kvällsmaten när vi skulle äta vid 5. Utan att det enbart var barnen som skulle äta då. Då började han ana nått och eftersom jag oxå sa att han skulle ta bort skäggstubben han hade anade han ugglor i mossen. Man vill ju kunna pussas stickfritt hihi senare på kvällen.

När de kom gick allt väldigt snabbt. Flickorna fick veta vad som behövdes vetas om och sen bar det iväg. Angelika är ju en utav Evelyns gudmödrar så hon är barnen van vid att klänga på. Enbart Jenna de inte träffat tidigare. Men det gick jättebra och barnen kände sig bekväma direkt.
Jag och min äslkling ute på restaurangen
Jag hade bokat bord på Restaurang Hamlet. Hade egentligen tänkt att ta en kinarestaurang men med tanke på vad Fredrik sa tidigare under veckan så ändrade jag min planering. Han sa att han va lite trött på kina mat, jaha hihi jag som älskar det. Så då vart det plankstek istället. Så himla gött. 
Efter middagen va inte kvällen slut inte, då skulle vi kolla på bio. Jag hade tänkt  mej en romantik film ifrån början men bytte till Surrogates eftersom Fredrik kanske inte hade velat se den jag hade i åtanke och denna film visste jag att han ville se.



Kvällen vart väldfigt lyckad så middag och bio vart hans present med en trevlig dam vid hans sida.

Barnen hade varit jätteduktiga och skött sig exemplatiskt. Tjejerna som skulle ha pluggat efter att barnen somnat in kollade enbart på film. Vilken glömde jag att fråga. Men TACK SÅ MYCKET FÖR ATT NI STÄLLE UPP. Utan er hade jag inte lyckats genomföra denna kväll. Har ju länge velat haft barnvakt men svårt att hitta nån som ställer upp att ta alla tre och hemma hos oss oxå.

På fredag (9 okt) skall jag och Angelika iväg på fest så då blir det förfest hemma hos henne och fixa till sig efter jobbet. Så det är en dag jag ser fram emot.

Så nu får man väl hoppas att min älskling ialla fall fäller en kommentar på detta inlägg för jag vet att du lusläser alla mina inlägg gubben

Älskar dej

Puss

Kommentarer :

#1: Fredrik

Tack för en underbar kväll!



Din Fredrik

skriven
#2: MenJagVetInte - Lite snyggare, lite bättre.

Åh va mys :D

skriven
#3: Bibbi

Vilken fin present till Fredrik Sofia.

Du är verkligen omtänksam och fylld av kärlek mot din familj. Och hälsa de fina tjejerna att det var så bussigt att ställa upp som barnvakt så du kunde få till detta.

Varm kram från Bibbi

skriven
#4: Susanne

vad gulligt!! hoppas fredrik fick mitt sms? skickade rätt sent på kvällen, mio var dålig så jag hann inte med riktigt under dagen :/

skriven
#5: Sosso

Jo susanne, han fick ditt sms =))



trodde att han hade svarat på det :P

skriven
#6: Cissi

Kul idé och härligt att han kommenterade ditt inlägg hehehe

Kram Cissi

skriven

Kommentera inlägget här :