Ännu en jobbig natt till mötes

Idag har det inte varit min dag eller snarare min sons dag. Vi vakade i skift på honom inatt jag och min sambo för att se att han inte fick några feberkrameper eller var i sämre än innan. trött som en zombie drar man fötterna efter sig till jobbet och bara vill lägga sig ner och somna in.

Dagen kunde inte ha gått mindre fel. Fick alla jobbiga samtal som tog evigheter att fixa. Men som tur var fick jag ingen som var arg så man slapp det ialla fall. Ringde hem under dagen och får reda på att läget är oförendrat. Sen ringer Fredik vid 16:15 och säger att det inte längre är hållbart och Theo är inte kontaktbar och har 40.3 graders feber. detta har han haft hela natten och dagen så jag ringer 1177.

Min söta Theo med 41 graders feber..



Vi får komma in och kommer dit lite efter 18. Läkaren kommer in, lyssnar på lungor, tittar i öronen och hals. Lämnar och säger hej då. Sen kommer sjukskötrska och tar blodprov som visar att han ej har nån infektion. Läkaren kommer in igen och säger att det skall gå över av sig självt. Medans jag ställer mina frågor så som, jag kan bli lugn över att det inte är svininfluensan så säger han nej. det är det inte. Så går han, medans jag fortfarande ställer mina frågor. Jag ropar efter honom : 
- Vad kall vi göra åt hans hosta (låter som hen hund när han hostar)
-Det skulle oxå gå över eller så skulle vi uppsöka vårdcentral.

Men hallå..!!! Vi var ju redan på sjukhuset nu på jourtid??? Varför kunde inte han hjälpa oss??? Han svarar inte utan stänger dörren om oss och går. Vi åker hem och känns inte som att man fått nån hjälp förutom att man kan lugna sig lite om att det inte är svininfluensan.

Väl hemma tar vi tempern igen och nu är det över 41 grader. PANIK!!!
Ringer in igen och får som svar att vi skall bada honom. Så snabbt ner i vattenet för att få ner tempern. Sköterskan  säger att läkaren skall ringa upp ingen men det blir inte så. Det blir hon som ringer upp igen eftersom läkaren inte ville det. Varför frågade jag inte ville ara veta vad jag skulle göra. Medans jag pratar med henne tar vi upp Theo och ca 15 min bad i 37 gradigt vatten. så hade vi fått ner hans feber till 39,2. Så vi skall upprepa detta hela natten om den går över 40 grader.

Det jobbiga är nu att det blir min andra sömnlösa natt. och inatt har jag en tid att passa kl 03:30. För då åker skjussen till Sth för mitt möte med de olika läkare, dietiser och klämm och känn undersökerningar som skall göras imorgon. Så pigg är jag inte inför det eftersom jag hellre varit hemma med min son.

Nä nu måste jag fixa med mackor o sånt inför resan. Så sov sött ni som kan

kramis

Kommentarer :

#1: Linda

Stackars er! Har ni inte nog med elände? Hoppas verkligen att Theo blir bättre snart. Jag lider verkligen med dig och din sömnbrist. Förhoppningsvis blir ändå läkarbesöket något bra. Säg till om vi kan hjälpa till något. Ska tänka på dig imorgon.

Kram Linda

skriven
#2: Viv

Næmmen herreGUUUD! Så mye feber og dem bare sender stakkar Theo heim.... Må jo være en tjenestefeil på sykehuset d der da?

skriven
#3: Bibbi

Kära Sofia....ibland är livet orättvist! Jag lider med dig, Fredrik och lille Theo.

Både Janne och jag tänker på er och förhoppningsvis så vänder det under natten med Theos feber.

Och jag önskar dig Varmt lycka till, nu när du äntligen ska få komma dit.

Puss och kram från Bibbi.

skriven

Kommentera inlägget här :