Valborgsfirande

Hej

Igår var det ju Valborg och då var vi ute och gjorde stan farlig.  Jag börjar och berätta vad som hände på dagen. Så att jag inte missar nått.

Stress Stress stress, började dagen med. Jag glömde berätta för Fredrik att valborgsfesten på dagis började klockan 10Så när jag kom ner så va det bara att slänga ihop med matsäck och springa till dagis. Fredrik hade varit gullig och låtit mej sova till klockan 9 för att jag hållt på in på natten medatt fixa med sakerna vi skall säöja på lördag.

Men vi kom i tid och det vart sång och fikande för barnen.

  
Barnen gick i tåg och sjung fint

Benjamin spelar munspel Evy sitter i barnvagen och Theo står bakom Evy fikar
Spelades på instrument och dansades

Fikades Fika i det gröna 
Sen fikades det i massor

Benjamin var så gullig när jag skulle gå hem. Jag tänkte inte på det utan bara gick och eftersom han satt med sina vänner sa jag inte hej då. När jag är vid grinden hör jag honom ropa mamma och när jag vänder mej om kommer han springades och säger. -Du kan ju inte gå utan en kram och puss mamma. Stämmer det kan jag ju inte. Åh vad jag tycker om att han vill kramas och pussas. Hoppas att det inte ändras på flera år får ta vara på det nu ....
Fy vad jag älskar mina barn


På kvällen åkte vi till Skänninge för att se motorcykelparaden och eld.
Mototcyklarna såg vi ifrån bilden :P Kom fram lite sent men vi det gjorde inte så mycket. Såg väldugt bra ifrån bilen faktiskt. Vi missade den ju inte ialla fall så som Hannah och hennes familj gjorde. De hade ändrat tid ifrån året innan så de missade den helt. Vi mötte upp Hannah och hennes familj plus nägra andra som var deras vänner där.

Vi gick upp dit brasan skulle vara.  Va väldigt fint med band och olika stånd.

 Band som spelar Brasan Peter som vinkar i bakgrunden

Köpte lite popcorn och dricka för att mumsa på medans vi tittade på brasan. Men det vart kallt så vi packade ihop våra saker rätt snabbt efter det pch åkte hem. Benjamin var glad ialla fall för det var brasan som var viktigast att se för hans del och den uppgiften hade vi ju bockat av.

Fredrik och barnen


Kramis

Kommentera inlägget här :