Nu när solen tittar fram...Undvik farliga solkrämer

Hej Allihopa!

Thro gungar Evy vill gunga högt och då blir det babygungan Evy vill gunga högt och då blir det babygungan
Mina små troll  älskar att gunga. Evy vill gunga högt och då blir det babygungan

Nu när solen börjar tittar fram börjar ju ens tankar glida åt hur man kan skydda sina små på bästa sätt i solen.  Mina barn har ju spring i benen och  vill ju absulot inte vara inne, vilket de inte borde vara heller. I nyaste numret av Vi Föräldrar står det massa bra tips hur man skyddar sitt barn i solen men även en skrämmande lista på de farliga solkrämer som funnits ute på marknaden. Som säkert nån har kvar hemma i nått skåp.

BIG NO NO med dessa krämer:

* ACO Barn Sollotion SPF 15 och SPF 25
* Bamse Solkräm SPF 30 (CCS)
* Bamse Sollotion SPF 20 (CCS)
* Bamse Solstick SPF 30 (CCS)
* SPF 30+ For children (Superb Trading)

Jag skall till apoteket imorgon och köpa in nytt för iår för jag vill inte använda det lilla som finns kvar ifrån förra årets köp.

Kramis

Listan kopierad ifrån Carolinas blogg

Kommentarer :

#1: viktoria

ja jag förstår att det tagit ett tag med de välarbetade fina rumen :-) ungarna måste älska det :-) jo gör så om du vill :-) i helgen startar vi förarbetet inför tapetseringen i vardagsrumet. Själva? Var bor ni? Själv bor jag alingsås (omkring göteborg)

skriven

Kommentera inlägget här :