Till logopeden med Evelyn....

Hej

Idag  började dagen väldigt tidigt. Mitt älskade barn väckte mej kl 05:15 och sen var det bara och gå upp. Fredrik fick ligga kvar med lillen. Benjamin hade spytt i sängen så det var bara att sätta igång och tvätta.

Pluttan vaknade 05.45 så då hade jag två barn att ta hand om. Vi mysade i soffan och tittade på film.

Kl 09:00 så var jag och Pluttan på vårt första besök hos logopeden. Eftersom Syrsa har varit sen i talet så skulle även Evelyn kollas. Och vi fick det nu bekräftat att även hon ligger efter och kommer att få stöd och hjälp i framtiden. Skönt att de tar tag i det redan nu. Med syrsa fick vi vänta ändra tills han var runt 4.5 år typ. Nått sånt ialla fall är ju så dålig på tidsbegrepp. Men sent var det ialla fall. Så nu skall de fixa så att personalen på hennes och Theos avdelning skall börja göra stödtecken. Vilket jag redan har bett om men de gör ju inget förrän de får order om att göra det. Så nu kommer det ges order om det ialla fall. De tror att hon kommer att vara snabbare än Syrsa på att prata bättre vilket vi själva tror eftersom hon härmar allt vi säger och faktiskt gör 2 sats meningar som tog Syrsa att göra när han var över 3 år.

Efter det gick jag över till vårdcentralen och tog en massa prover. Handlade därefter lite mat och sen gick vi hem. Det började snöa en hilma massa blötsnö så att vara ute i det vädret var helt uteslutet. Utan vi lekte inomhus istället.

Theo har ju börjat att klätta på precis allt och han är ju så otroligt snabb. Så att sitta på soffan och dega kan man ju glömma. Man får springa typ hela tiden. Lägger ner stolarn åt sidan så att han inte skall kunna klättra men upp på bordet kommer han ändå. Smart liten kille som ber sina syskon att ställa upp stolarna igen. Han pekar och gör lite ljud så hjälper de honom hans minsta vink.

Under dagen som gått har alla barn lyckats behålla sin mat. så jag hoppas verkligen att det håller tills imorgon oxå. För då är det dagis som gäller. Mina älsta troll tjatar om att gå till dagis så jag antar ..hihi att de vill dit.

Fredrik däremot har spytt som en kalv i kväll och har mått dåligt hela dagen. Så han fick stanna hemma ifrån arbetet. Tur va väl det som har mår just nu. Han testade med att bada för att få bort frossan lite men det funkade lika bra för honom som för mej...dvs inte alls...

Nä nu skall jag kolla på "Sex in the city" och sen sova. Jo glömde ju skriva att jag skall uppgradera travian lite innan :P

Så det så Evert ;), Travian rules...

kramis

Kommentarer :

#1: Bibbi

Usch, jag lider så med er....Hoppas att ni snart mår bättre.

Ha..ha.. du får säkert svar från Evert när han kommer hem i kväll.

Kramar och krya på er.

skriven
#2: Mr Jan Enestaf

Hej har nu lagt ner travianspelet,så det så.

skriven
#3: Sosso

hahahaha....ja om du bara kunde så skulle du hoppa högt skulle jag tro...



hihi men det kan du inte :P

skriven

Kommentera inlägget här :