Kött...jag måste ha kött....

Hej

Jag verkligen älskar Fredrik för att han e galen nog att gå med på mina galenheter. Vi skulle ha fiskpinnar till middag, så sitter jag o läser Bibbis blogg och läser lite inlägg, som jag visserligen redan har läst men kul att titta tillbaka och minnas. Då hamnar jag på tjejmiddagen jag var på för ett litet tag sen. Åhhh ni anar inte hur god maten var...det bara vattnades i munnen på mig när jag tänkte tillbaka på allt gött vi åt. Säger till Fredrik att jag vill ha pepparbiff och måste åka och handla...

För kött...jag måste ha kött!!!!!!!!!!!

Fredrik, go som han är, vet att när jag blir när jag är på det humöret. Frågar om jag ens kan laga maten?. Nej det kan jag visserligen inte men jag bara skall ha det. Så jag slänger mej på telefonen och ringer Bibbi. Får receptet. och snabbt måste vi iväg. För jag fick denna tanke precis när jag skulle börja laga middagen så klockan är sent. Medans barnen kläs på lyssnar jag på vigsellåtar och Fredrik bara sakar på huvudet och skrattar åt mej.

Så nu står jag här och väntar på att pommen skall bli klar för köttet och såsen är klar. Sallad skivad..för här skall det ätas pepparbiff.

Jag har i min ungdom försökt att avstå ifrån kött, Min mamma kan inte ha haft det lätt medans jag växte upp för alla saker jag skulle testa på och göra. När jag gick på gymnasiet skulle jag bli vegitarian. Så eftersom jag skulle bli det fick hela min familj bli det. Det lagades en hilma massa rätter och visst va det gott men så kom sommaren och jag utan att grilla på sommaren funkar inte. Så jag fixade det väl i en månad, max. Sen var jag tillbaka till mitt köttätande och måste erkänna att hur gott än vegitariska rätterna var så slår det aldrig en riktigt god tillagad köttbit.

Kramis

Kommentarer :

#1: BIBBI

Ha..ha..du är rolig Sofia. Blev pepparsteken bra?

Och Fredrik behövde du väl inte övertala om att äta det? Om inte mitt minne sviker mig så är han OCKSÅ väldigt förtjust i pepparstek.

Hoppas att det smakade.

Kram.

skriven
#2: Sosso

Mmm det satt bra det...var as gött och alla i familjen njöt för fulla muggar.



Tack för receptet...



kramis

skriven

Kommentera inlägget här :