Evelyn älskar verkligen Pippi Långstrump

Hej!


Min otroligt söta dotter Evelyn

Detta är min dotter Evelyn. Har har vuxit så otroligt snabbt. Kan inte fatta att hon redan är över två år.
Hon är helt galen i Pippi långstrump

Pippi Långstrump bär sin häst  Pippi Långstrump med Herr Nilsson på axlen

Hon skall alltid ha flätor nu för tiden, eftersom Pippi har det. Hon går runt och sjuner på alla pippisånger som finns. Och nu när jag lade upp detta klippet, så började hon dansa och sjuna för full hals.

Så om hon är lika galen i Pippi som är nu, när hon blir lite äldre skall vi köpa en Pippi dräkt till henne. Just nu finns det inga i hennes storlek. Så när hon fyller år så skall vi önska pippi filmer till henne, pippi hus och docka. Vi har bara 1 st en tecknad och 2 Astridlindgrens filmer. Och de går på dygnet runt. Har börjat att tröttna på dem om man säger så.

De filmer vi har är:

Pippi Långstrump på de sju haven
Pippi Långstrump på rymmen
Smiles_Glad


 

Fick lägga till en till eftersom hon ville ha pippisången oxå ..den lilla tokan



Sen älskar hon oxå denna låt ifrån Mio min Mio. Så när jag sitter vid datorn är det antigen pippi som skall spelas eller denna. Den lilla tokan.  Undrar dock vart hon hört denna någonstanns först eftersom vi själva inte har filmen. Tycker även att hon är för ung att se filmen som faktiskt blir lite läskig på slutet.



Kramis!

Kommentarer :

#1: Bibbi

Lilla Evelyn, som växer upp alldeles för fort!

Världens sötaste! Så hon är i Pippivärlden nu.

Bra att du tog med vilka filmer ni har.

Kram kram.

skriven
#2: Sosso

det var bra att jag la in detta klippet med pippi, nu går den hela tiden här hemma. Men slipper ialla fall ha hela filmerna på utan jag kan oxå titta på tv:n



hahahha

skriven

Kommentera inlägget här :