13jan- Ropa inte hej innan du kommit över ån

Hej Alliopa!

Har precis kommit till jobbet och ursch vad trött jag é. Mina ögon värker, huvudet bara spränger. Typiska tecken efter ännu en sömnlös natt. Kom i säng rätt så skapligt ändå igår. 00.32 lade jag huvudet på min mjuka kudde. Lillan brukar vakna runt 24. Vilket hon även gjorde inatt. Slår typ aldrig fel. Ja då är det bara att byta till en ren blöja och ge henne en flaksa med vällning så att  hon somnar in och kan möta John blund igen.  Om en annan bara kunde ha den metoden skulle det vara toppen, men icke sa Nicke. Här skall tankarna börja sväva iväg och så ligger man åter igen lyssnar på alla ljud som hörs i huset och hur vinden yr utanför fönstret. Ibland observarar man att Theo vrider på sig i sängen brevid. Då skärper man sina sinnen och lyssnar extra noga så att det inte är att han håller på att vakna. Vilket gör att man bli lite mera pigg, igen :(.  Skriver igen lite senare...

Så nu sitter jag här och försöker koncentera mig på att kunna göra mina arbetarsysslor med sprängande huvudvärk. Funkar inte så bra måste jag ju erkänna men man måste ju. det är ju ingen annan än du själv som ser till att det finns mat på bordet och betalar dina räkningar. Tänk om man ändå kunde få vara ekonomisk oberoende. Så hade man sluppit en hel del bekymmer i sitt liv. Kunna släppa den delen och bara focusera på sin familj och vänner. Det hade varit nått det...

Nu har  halva arbetsdagen gått och det är enbart 4 lååånga timmar kvar fram till kl 21. Sitter och längtar tills jag e hemma hos min familj igen.
Annars har dagen gått rätt så bra, sakta med säkert framåt. Min huvuvärk har dock ej försvunnit men kan ju bero på att jag fortfarande är as trött och skulle lätt kunna somna på direkten och jag fick lägga mej ner. Kan ju undar varför det inte är så när man kommer hem.  Nä då är man ju klarvaken och inte kan somna istället. Varför skall det vara så???

Idag ringde min läkare, missade samtalet och fick sen prata med en sköterska som ringde upp igen istället för min läkare. De berättade att mina prover inte har förändrats, utan blivit sämre. Ok, det var ju inte bra.
Men då ställs frågan som de redan vet svaret på eftersom jag jag har sagt det 1000ggr innan:
Om jag vill gräva ljupare och försöka ta reda på vad problemet kan vara.
Men herre, det förstår man väl på egen hand att man vill veta vad det är för fel? Det trodde jag redan var påbörjat, men tydligen inte. Typsikt för vården idag. Man får tjata 1000 ggr innan något blir undersökt eller gjort. Man får bli sin egna läkare för den du har, hjälper dig inte förrän du är döende.

Nu är det 45 min kvar tills jag slutar, fy vad jag vill hem nu. Pratade med min sambo innan i telefonen och han fick mej på bättre humör. Han berättade att han hade en överraskning till mej tills jag kom hem.

Så nu vill jag verkligen hem till min man.

Detta blir min sista kommentar ifrån arbetet..så

Over and out

Make love, Not war,,,,,

Love

Sosso

Kommentarer :

#1: Viivi

Heia snuppa :)

Godt å høre om hvordan det går med deg :)

Ikke mye msn i det siste nei.

skriven
#2: Sosso

Jag har ju börjat jobba igen efter föräldrarledigheten vilket gör att jag inte hinner sitta lika mycket framför datorn som innan. Men jag lovar att säga hej nästa gång jag loggar in..



Kram

skriven
#3: Bibbi

Tråkigt med provsvaren, Sofia. Men du vet att jag håller tummarna för dig.

Kram från Bibbi.

skriven
#4: Sosso

Mm piss alltså men livet går vidare ändå så det e lika bra att bara bita ihop..



kramiz

skriven

Kommentera inlägget här :