Mina föräldrars födelsedag

Hej Allihopa!

Denna helg har då verkligen gått fort. Vi har varit på 3 st kalas och firat 4 st födelsedagspersoner.  Två barn som fyllt 1 år vardera, Mio ocxh Felicia. Och så min mamma som fyllder 70 år imorgon och min pappa som fyller 61 år idag.

Mio är son till Fredriks lilla Syster Susanne. Han är otroligt söt charmör och älskar djur precis som hans föräldrar gör.

Underbart söta Mio
Snusdosan han håller i är TOM. Det är en utav hans favotitleksaker.

Sen firade vi oxå lilla Felicia. Hon är dotter till Fredriks lillebror Stefan. Hon är deras andra barn. De har en äldre som heter Casper oxå.

Vi köpte leksaker till de båda två och vart väldigt bevikna utav att ena leksaken verkade sönder. Det stod att den skulle spela musik men det klingade bara lite grann. Eftersom båda gjorde det skulle det tydligen vara så. Men fy vad beviken man vart. Trodde ju att det skulle vara musik och inte bara nått klingade ljud. Leksaken var gjord som en boll och att  en gubbe kulle komma ur låkan typ. Men den dära gubben tog ju 100 år på sig att ta sig upp. Fick ju hjälpa den på traven för att den i huvudtaget skulle komma upp samma dag som uppstigningen påbörjades. Här kommer ialla fall en bild på Felicia.

Felicia



Min mamma och pappa

Min mamma & pappa!



Tidigare idag hade vi verkligen stressat som idioter. Igår var vi och beställde blommorna till mina föräldrar som skulle bli klara tills idag. När vi kom dit var blommorna stora så vi fick ringa till restaurangen och fråga om de hade stora vaser. Vilket de inte hade, så vi fick köpa en helt ny vas för att kunna ställa blommorna i. Sen när vi kom in i Norrköping skulle vi förbi Grand Hotell för att köpa spabehandlingar till mamma i receptionen. Men när vi väl kommer dit säger de att vi inte kan köpa med kort utan måste ha kontant betalning. Vilket man tycker att de kunde ha sagt redan i telefonen när jag ringde för att kolla vilka behandlingar de hade. Så vi fick åka stan runt och hitta en bankomat för de vi först kom till var ju självklart stängda. Typiskt och tiden bara rann iväg och vi som tyckte att  vi hade planerat så bra. Vi hade ju tänk att komma före alla andra och placera ut korten och blommorna på bordet men självklart var mamma redan där men de höll på att parkera bilden så jag smet in med alla blommor och kort. Men jag tror de såg mej :P. Sen samlades vi alla för en trevlig middag.

Min mammas och pappas firande
Vi var på restaurang Bacchus som ligger i Norrköping.  De familjer som var med förutom min egna var min syster och hennes familj  och Eddy med familj. Eddy är pappas son.

Här firar vi mammas 70årsdag och pappas 61 års dag

Vi åt väldigt god mat, planka som det kallas...mmmmm mums, Barnen fick hamburgetallrik. Vilket var väldigt uppskattat. Det smanakde verkligen gott Till efterrätt fick vi god glass.

Efterrätten
Efterrätten

Utav oss i present fick pappa en vinare och två böcker. Ena handlar om vin och den andra om Whisky. Sen även en bukett rosor. Utav barnen fick han en titad mild utav Syrsaoch ett kort utav alla tre barnen. Syrsa hade varit så duktig och skrivit namnet på sina syskon i kortet så han hade verkligen gjort allt  på sin egna present.
Mamma fick 3 st spabehandlingar á 75 min. En liten bok med diker som handlar om Mödrar och döttrar. Väldigt fina dikter faktiskt. Sen även hon en väldigt vacker bukett. Sen hade jag skrivit en dikt till henne som jag fick korta ner för att få plats i ramen.

Här är den fullständiga dikten:


Min Mamma

Du är platsen där kärlek
och omtanke bor
I din närhet finns alltid
en plats som är varm och go
När jag var liten fick jag alltid
tröst i din trygga famn

Du babbade knän
och plåstrade sår
Och smekte min kind
när jag fällde en tår

Du varit en klippa
en fristad i hamn
När det stormat fanns
ständigt din trygga famn

Jag har aldrig saknat något
 här i livet
Du har alltid sett till
att ge det blivit mig givet

Du har stretat och slitit
och aldrig gett dig själv vila
Och alltid sett till att
familjen varit trygg

Vi må inte vara lika utanpå
men inuti är vi kopior vi två

När motvinden ven
tog du stid emot densamma
Vad hade jag varit utan
min mamma

Jag kan lugnt konstatera
med facit i hand
Du är och förblir
världens finaste mamma

Slut



Mamma hemma med alla presenterna


Denna låt tillängar jag min underbara mamma Eva



Låt : my mother with real voices

Jag skall skriva mer om vad som hände på lördagen men nu måste jag verkligen sova. Skall upp todogt i morgon och jobba.

Kramis På Er Alla

//Lovely

Kommentarer :

#1: Marika

Vilken fin dikt du skrivit till din mamma, blev jätterörd! Snygg sida förresten!

skriven
#2: Din Mamma

Tack kära Sofia för den underbart fina dikten du

skrivit till mig. Har aldrig fått något sådant och

jag skall alltid bära den med mig i mitt hjärta!

Puss och kram.

skriven

Kommentera inlägget här :