Att slita som ett djur spelar ingen roll längre.

Hej!


Att man sliter som ett djur på sitt jobb och gör det bästa man kan spelar tydligen ingen roll längre i detta land.
Folk varslas hit och dit. Man har inte längre nån kontroll över sin egan familjs livssituation. Varje månad när räkningarna skall betalas kämpar man för att det skall gå runt.

Allt bara försämras, man kan kan inte längre påverka så som det var förr. När min mamma sökte sitt första jobb hade hon 5 st ställen att välja imellan och hon kunde ställa krav på lön, extra förmåner och även påverka sina tider. Hon valde den arbetsgivaren som gav de bästa erbjudandet.
Idag är det typ 500 till 1000 på ett och samma jobb och man tar det man får. Företagen tar in timmisar istället som är anställda utav uthyrningsföretag.  Varför inte för att använda den arbetskraft de redan har?Nä de fast anställda blir avskedade? Skall det vara ???

Jag är otroligt glad över att jag har ett jobb så jag skall väl inte klaga men tänker bara på alla de familjer där båda två tex arbetar på samma arbetsplats och båda två blir varslade. Anställda som varit trogna på ett företag i över 25 år, inte ens får sin guldklocka medans VD på företaget får sin bonus när det är där de borde dra ner i första hand, enligt mej.

Nu är det ju en massa varsel på min sambos företag och så som det ser ut nu så kommer han nog att få gå

Nu ringde min läkarsekreterare, jag måste in till sjukhuset så jag skriver mer sen





 


Puss & Kram Er

Kommentera inlägget här :