Varsel inlagt på jobbet

Hej Alla

Nu är det jobbigt igen. På mitt arbete har de lagt in varsel på och de vill inte följa LAS listan så imorgon börjar förhandlingarna om vilka som skall få gå.

Vet inte vad de baserar sina beslut på men jag bara känner att jag ligger säkert i den potten att få vara en som får lämna företaget. . Bara en känsla jag har. Jag kommer alltid i tid, aldrig uteblivit utan alltid sjukanmält mig, gör mitt bästa helt enkelket.

Men varit sjukskriven en hel del detta året ooh pga av en utav dessa sjuksrvningar varit i en fajt med företaget där jag ville arbeta medans de ville att jag skulle förbli hemma utan sjuklön. Jag vann den fajten och det kostade ju företaget en hel del om jag förstår det rätt.

Fan va detta är jobbigt när man inte vet om man blivit av med jobbet eller om man har det kvar.

Så nu blir det sömnlösa nätter igen....fan man pallar ju inte mer ...

Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: Bibbi

Nej...Jag håller med dig om att nu är det bara FÖR MYCKET ! STANNA VÄRLDEN...VI VILL KLIVA AV !

Håll ut Sofia! Jag tänker på dig och håller tummarna.

Puss

skriven
#2: Marina

Lider med dig vännen! Styrkekram till dig! Håller tummarna på det bästa iaf.

skriven
#3: Sosso

Tack för era värmande ord...det behövs...

kramis

skriven
#4: Marika

Ni har haft så det räcker nu tycker jag. Sen verkar det lustigt att de frångår LAS, finns det personer med högre kompetens som arbetat kortare tid eller? Usch den här tiden med alla varsel är verkligen inte rolig. Johan har ju jobb till April och jag har som tur precis fått ett nytt vik på en resursskola i Linköping till sommaren. Men det är ovisst eftersom man inte vet om det blir nåt mer sen eller inte.

skriven

Kommentera inlägget här :