Hej då 2009 och välkommen 2010

Hej Alla

Detta är en början och även ett avslut.

Underbart att kunna sudda ut det som varit och skriva in nytt som 2010 bjuder på.


nyårsrakter

Jag själv har stora förväntningar på vad 2010. Då menar jag STORA.

Jag skall rensa ut min garderob, ut med det gamla in med det nya. För jag kommer 2010 få en helt ny kropp. Ett helt nytt leverne. Min vardag kommer inte se ut som den gör idag och jag hoppas att jag kommer klara av 2010 med gallans.

Det första jag skall sikta in min på är min operation som sker nu i januari. Det är en stor förändring både för mig själv och min omgivning. Men jag ser fram emot den och hade jag fått bestämma skulle den skett redan igår. Men jag vet att jag är lite otålig och får snällt vänta till utsatt datum.

Avlägger du nyårslöften?

Jag tycker att jag själv alltid avlägger så dåliga nyårslöften som jag aldrig lyckas hålla.

* Skall sluta äta godis
*spara pengar till en resa
* Gå ner i vikt
* Sluta röka( röker dock inte själv men svårt att sluta med om man väl är rökare)

 

Varför ens avlägga dem? Om man inte lyckats innan vad säger att du kommer att lyckas nu? Så varför ta sånna ouppnåliga mål?

Säg istället:

Jag skall lova mig själv att njuta mer av livet. Spendera mera tid med familj och vänner. Äta mindre av tex godis men inte sluta helt. Börja träna men det behöver ju inte betyda att du skall vara på gymmet 4 ggr / veckan. Vardagsmotion är bättre än inget. Röka mindre, för 2 cigg är bättre än 4. Ta vara på dig  själv, dina nära och kära.

Jag lovade ett år att jag skulle sluta äta godis. Hahaha säger jag bara. Jag var dömd till att misslyckas ifrån första stund. Lyckades hålla mig borta ifrån godis i typ 3 veckor, sen led jag av abstinnes så att det hette duga. Började köpa godis i smyg eftersom jag inte ville delge mitt misslyckande. Sen ändrade jag mitt nyårslöfte offentligt.

Då vart det först varannan helg jag skulle få äta godis, sen varje lördag. Nu kan godisintaget vara när jag vill men inte så mycket..Typiskt så nu under jyl kan jag ju erkänna att det stoppats in en massa gotti lite varje dag...Hmmm :/

Har du lyckats med nått nyårslöfte???

Eller som jag misslyckats :P

Berätta gärna =)

Kramis

Xoxo

Kommentarer :

#1: ida

sv: kul att du uppskattar det ! :) fortsättning kommer senare idag!

skriven
#2: Neha

Jag brukar aldrig ha nyårslöften:P



Det är tulpanskälkar som står i en vas. Vasen har en konstig struktur därav bilden

skriven
#3: Linda

om du kollar inne på din översikt , där står hur många inlägg du skrivit.

skriven
#4: beccaa

hehe, ja verkligen det gör det!:)

nyår snart också (a)

skriven
#5: Beatrice Jakobsson [foto]

sv: jobbigt :(!

skriven
#6: Julia

sv: precis. men jag tror inte allt stod rätt till i hennes huvud dock. men men, det finns människor till allt, så är det bara.

skriven
#7: Caaroline (:

SV: haha, men det är typ 5 st som ser det litet , ahha alla andra ser den stor! :)) hm.. undra va de kan va!

skriven
#8: Caaroline (:

SV: haha okej :) jaa det har jag oxå själv sett.. menmen :)

skriven
#9: Yoana

haha man kan inte låta bli :D Mysfaktor på att baka också :D

skriven
#10: ABSSOLUTAARNELA

haha ja ;)

skriven
#11: azraaaaa

sv: tack för kommentaren :D

hmm rött? vill faktiskt ha rött hår men vågar nt färga. är rädd att det itne blir snyggt. men håller med dig , as snyggt är det ! :d

skriven
#12: I D A :)

sv. vad kul att du hitta hit! :D har köpt en ny kamera nu :D

skriven
#13: Pam

Sv : okejokej, det kan jag förstå :) men jag föredrar oxå julen, :)

skriven
#14: Oliwia

sv: HAHA Det är verkligen jobbigt med katter men jag älskar dom ändå:)

skriven
#15: Madicken

Vad kul :D :* Lycka till!

Vad har du för dig då?

skriven
#16: N I L M A

blir inga nyårslöften i år! håller de aldrig ändå..

skriven
#17: vesna

Lycka till med dina nyårslöften :)

skriven
#18: M A L I N :)

jag köpte en ny samsung :D

skriven
#19: [MICKESEGNA]

SV; Visst, det kan vi väll göra :)!



Förlåt för sent svar. Har inte haft tillgång till nätverk, vårat har legat nere :(!



Kram!

skriven
#20: b.esa

jaha haha okej då :P

skriven
#21: I D A :)

sv. samma här har med sparat till en men nu har jag en ny :D

skriven
#22: vesna

aaah sorry :(

skriven
#23: Madicken

Låter lite småtråkigt hörru .O

skriven
#24: Madicken

Härligt med barn :D

skriven
#25: Helena

När jag var tio lyckades jag nästa med ett nyårslöfte. Jag skulle inte äta godis på ett år, men jag höll det bara i ett halvår. Halvlyckat!



SV: Åh, ja! Men den var riktigt god :) Mums!

skriven
#26: Tobias

Det har du rätt i :D får självklart låna hans dator

skriven
#27: Alina

bra löfte!

skriven
#28: Sara - Mamma till Nova

Åhh taack :D

Hur ser kvällen ut?

Min är mys och packa ner saker. Vi flyttar imon. :P

skriven
#29: Cajsa

hehehe, du får fixa till henne också då..^^

skriven

Kommentera inlägget här :