Anna Anka

Hej Alla

Kollade på Anna Ankas jul igår. Lite töntigt med att de skulle dra in grannfejden i det hela men hon är ju bara för rolig. Vissa saker som hon säger stämmer ju fullt ut.

tex..

Vill man få en fin kropp måste man ju träna, fast hon sa ju det på ett annan sätt hihi "man får jobba röven av sig för att komma någonstans". Hennes röv och mun för den delen måste ju verkligen fått jobba för att komma dit hon är idag...

Hon har ju lyckats att bli ett namn här i sverige eftersom hon är Paul Ankas fru, vet ju inte om hon hade blivit riktigt så stor som hon faktiskt är, om hon enbart varit Anna ( nu vad hon hette innan i efternamn).

Hon låter ju många grodor hoppa ur munnen på henne och mycket är ju bara sånt man säger för att just väcka uppmärksamhet. Kan ju inte tro att hon har sånna konstiga värderingar på allt och hon fattar skillnaden imellan de som har pengar och inte....

Jag skulle som sagt aldrig kunna ha en nanny som kan finnas vid min sida 24/7

För titta, till o med på denna bild så är det någon annan son håller i hennes son. Inte hon, inte Paul utan säkert en nanny. Så vad har hon för verklighetsbild på hur familjer får allt att fungra idag?



Om jag hade en nanny till mina 3 barn skulle jag oxå ha tid att göra allt som hon säger att man skall hinna med. Så som träna i 4 timmar om dagen och göra ansiktsmasker och skönhetsbehandlingar som var så otroligt viktigt.

Om jag inte haft min man som just gjort blöjbyten på sina barn och tagit hand om dem när jag inte funnits på plats skulle jag inte ens kunnat ha den frihet som jag tycker att jag har. Skulle min man vara som hennes, dvs Paul Anka som vägrar ta hand om blöjbyten skulle jag inte kunna träna och träffa vänner om jag gör idag.

Sen är det ju skillnad om man kämpat sin fram till där man är idag eller gått igenom sängvägen. för att suga av sin man varje dag är inget som kräva i vårt förhållande för att vi skall vara lyckliga. Min man stannar hos mej för att han älskar mej inte för att jag suger av honom varje morgon. Sen kan det ju inte vara bra i ett förhållnade där det krävs att man tillfredställer mannen varje dag, för gör du inte det hittar han någon anna som gör det istället. hmm undrar vem som gjort det nu när hon rest runt en massa. kanske därför det är skilsmässan är ett faktum, han har hittat en annan eftersom hon inte finns där och gapar varje dag. Måste ju fattas nått i det förhållandet.Om man skiljer sig för att den andra får uppmärksamhet, eftersom det sägs att paul inte vill att hon skall göra som hon gör nu, vara i Tv så mycket.

Jag tycker inte att det skall en massa olika krav för att ett förhållnade skall funka, utan man skall vilja göra det för den man älskar...

Eller vad tycker ni?

En vanlig dag för mej:

VAKNAR 05:30
*Vi hjälps åt att fixa frukost
*Alla gör sig klara för att gå till jobb, skola och dagis.
*Efter man lämnat alla på sina respektive platser åker man själv till jobbet med tåg till grannstaden
*Arbetar 08:00-17:00
*Kommer till dagis 18:20 och hämtar hem barnen
*Hemma innanför dörren 18:45
*Vi fixar middag
*Sen skall barnen badas och läsas för
*Barnen i säng ca 20:00
*Då skall det tvättas, städas och plockas fram kläder för dagen efter.
*Man hjälps självklart åt men får sätta sig ungefär runt 21:00
*Somnar 23:00

Tror inte ens att hennes liv ser ut som mitt eller vad tror ni? För vart skall man kunna klämmain 4 timmars träning som hon fixar varje dag?

Kommentarer :

#1: Marina

Intressant att höra dina tankar kring anna anka. Hon är bara på låtsas tycker jag på nåt sätt, framförallt en konstig mamma.

Du beskrev din dag. Men är dina barn över 10 timmar på dagis??????? inte varje dag va? Hur går det? Jobbar inte fredrik olika tider?

Mina blir skit trötta efter bara 5 timmar....

skriven
#2: Sosso

När vi båda arbetar samma tider så blir det tyvärr långa dagar på dagis för barnen....



skriven

Kommentera inlägget här :