Ett roligt tidsfördriv

Åhh  vilka minnen man har till en massa musik som jag lyssnade på när jag var yngre. Någon mer än jag som har goooa minnen ifrån 80-talet??

Jag orkar inte ta tag i allt som skall göras än så jag har lite roligt  tidsfördriv tills man orkar . Jag lyssar på gamla godingar från förr.

Nån som minns The Pinks? Kultbandet från tidigt 80-tal... 
Dom var 6 unga killar som sjöng och spelade sin egna musik. Det var trallvänliga och coola låtar. Jag och syrran stod och sjung som galningar och lossades att vi hade ett band. Det gjorde vi ju oxå till Carola och Herreys. Det känns som att de inte behöver någon närmare presentation för man kan väl inte ha missat Carola och Herreys :P.

Den bästa svenska melodifestival omgång igenom tiderna som jag minns det 1986..
Åhh låten Eldorado dansade jag och min älskade syster till i TIMMAR.  Låtarna son fem i tolv med Fredrik, Freestyle med Dover calais, Lena Philipsson med Kärleken är evig. 

Nr.ArtistLåtText/musikPoängPlacering
1Dan TillbergABCDSvante Persson, Dan Tillberg och Ingela 'Pling' Forsman--
2Git PerssonDu förför migAnders Berglund och Lotta Winberg--
3StyleDover-CalaisTommy Ekman och Christer Sandelin333
4Lasse Holm och Monica TörnellE' de' det här du kallar kärlekLasse Holm641
5Anna BookABCMartin Contra, Björn Frisén och Keith Almgren245
6Sound of MusicEldoradoPeter Grönvall, Angelique Widengren och Nanne Nordqvist264
7Baden-BadenJag har en drömMartin Contra, Björn Frisén och Keith Almgren--
8Fredrik WillstrandFem i tolvJoakim Bergman och Monica Forsberg--
9Lena PhilipssonKärleken är evigTorgny Söderbergoch Per Gessle422 
10Karin RisbergStopp, stopp, stannaKjell Lövbom och Peo Thyrén--

1987´s melodifestival va oxå bra. Man kan ju inte glömma bort Arja Saijonmaa med Högt över Havet hahaha För då kom ju även Sound of Music Fourth med Alexandra. Och då stod jag och syrran igen och dansade för fulla muggar. Studerade deras rörelser och gjorde samma sak till pricken. Det skulle vara perfekt

Här kommer lite låtar som jag verkligen älskade som ung =)

Melodifestivalen 1986 - Melodi nr 6 - Eldorado. Tyst inspelat dock men man hör låten


http://www.youtube.com/watch?v=mfCmbBy6eWE Lite nyare version



Helena och Jag

 

Pink & Rock´n roll
 

Herreys - Diggiloo Diggiley 1984
 

Carola sjunger "Främling" i melodifestivalen 1983.


Anna Book - ABC 1986


Kommentarer :

#1: Elin - Ett hus till oss

Jag tycker The Pinks har en del mysiga låter :D



Ha en fin söndag!

skriven
#2: Susanne

Oh, jag bara älskar The Pinks! :D

skriven
#3: minaya

Det var verkligen tider Sosso.. tack så mkt för den nostalgiska trippen :)

skriven

Kommentera inlägget här :