Mina små projekt, vad tycks?

Hej

I dop present fick varje barn ett bord och två stolar utav deras farmor och farfar.  Dessa finns att köpa på IKEA´s barn avdelning. Det finns ju massa olika bord att köpa som redan är färdigmålade men jag ville göra dem själv. Blir mer personligt då. Sen hoppas jag ju oxå att mina barn sparar dem till sina barn i framtiden.

Så då har jag tagit det som ett projekt att måla alla barns bord och stolar.

Det jobbiga har väl varit att komma på teman. Eftersom jag målade Benjamins bord medans han forfarande var bebis så hade nog motiviet blivit ett annat om han hade fått bestämma.

Men detta är hans bord och stolar som står på hans rum och användes för fulla muggar.

Benjamins bord och stolar

Jag håller fortfarande på och målar klart Evelyns bord och stolar. Eftersom hennes rum går i prinsesstema så var det ett självklart val det skulle vara för motiv på hennes bord. Det jag håller på med nu är lite små detaljer så som måla dit hennes namn och lite swirls på hennes stolar. Så här ser det ut än så länge

Evelyns bord och stolar, ej klara dock

Sen är det det sista projektet jag har och det är Theodore´s bord och stolar. Hans tema vart den talade bilen Blixten McQueen. Mycket rött vart det men det får gå. Inte detta är heller färdigt men jag har hållt på att måla i 2 dagar nu så snart är det väl klart. Idag skall jag ta lite ledigt ifrån målandet och städa istället :(

Här kommer bilder på  Theos bord och stolar

Theos bord och stolar med Blixten McQueen

Det är snart klart så ni kan se hur det kommer att se ut när det är klart



Håller på att leta efter en annan röd som är mörkade, vill inte blanda om det skulle bli så att jag skulle behöva mer och inte få till samma färg igen.

Men vad tycker ni?

Kramis

Kommentarer :

#1: ★ ROXTAH ★

SVAR: vi siktar mot göteborg och sedan Thailand.



Guuuuud så fina möbler. Kan man beställa av dig?

Visserligen är jag skitduktig på det själv...men tid vill man ju ha. Har gjort ett fint dockhus till dottern...kanske borde visa den?

skriven
#2: Marina

Assnyggt alltihop!! Men jag förstår fortfarande inte hur man gör sånt där?! Du nämnde nåt om overhead, och sen? var får du motiven ifrån?

skriven
#3: Sosso

hahaha...jag använder inte overhead på detta, det var väggarna gumman.



jag måslade först motivet på ett papper, sen la jag över det på en overhead för att förstora upp det på väggen. Som tex evelyns rum.



Borden görs förhand =)

skriven
#4: Marika

Hej Sofia! Tack för senast, det var trevligt att ses. Nu har äntligen sommarvärmen kommit! idag har vi varit och badat på utomhusbadet i marieberg(lithobadet heter det visst nu). Vilka fina bord och stolar. Vet en liten kille som kommer att bli väldigt avundsjuk på Theos bord. Han älskar bilar, du gör inga bord på beställning va?

skriven
#5: Bibbi

Ja Sofia...dina barn kommer att vara dig evigt tacksam över dessa konstverk som du har målat på deras möbler. Har du tänkt på att det är ett riktigt hantverk du lämnar till dina barn?!

Du är superduktig!!

Puss.

skriven

Kommentera inlägget här :