Pusta ut =)

Hej

Efter att ha lämnat barnen på dagis gick jag hem för att fixa ording i köket. Micron hade jag ställt ute på balkongen och lagt mobilen i kallt vatten. Jag ville ju inte att det skulle börja brinna igen pga värmen medans jag var borta.

Jag gick över till grannen för att förvana dem att vi skulle komma förbi och påska för dem. Barnen var ju utklädda och syrsa har ju tjatat om det så då var det ju lika bra att förvana :). Jag berättade vad som hade hänt och de sa att de deras dotters micro ute på deras land. De kunde höra om vi kunde köpa den. Eftersom den enbarrt stod där och inte användes ändå. Jättesnällt sa jag och tackade ja. Han skulle senare berätta vad deras dotter sagt och hur mycket de skulle ha i betalning.

Jag ringde försäkringsbolaget, och jag skulle få  1698 kr för mircon, en helt likvärdig mobil eftersom den var inte var äldre äb 1 år och en värdecheck som gav oss ett antal % billiagre i köp av mirco. Självrisken var på 1500 så vi får 198 kr insatt på Fredriks konto. De drog 1500kr direkt ifrån pengarna vi skulle få för micron.

När barnen kom hem gick vi över för att påska. De en stor påse godis vardera. Och så fick jag en micro, Helt gratis. Va paff jag vart jag sa att jag ville betala för den men de vägrade. Väldigt bra att ha snälla grannar :)
Så nu har vi en ny fin mirco som är så mycket bättre än den gamla.

Vi gick till tre grannar och fick massa godis. Så nu börjar vi tänka om vad vi skall lägga i deras påskägg :P

Kramis

Kommentera inlägget här :