Vad är en bra frukost

Jaha, då var morgonen här och jag skall ju ha fått för mej att idag är dagen då jag skall börja mitt ny sunda liv.
 
Om man skall tro mej eller ej, består  ju att se. För när det gäller mej kan allt hända och tvärvända. Jag har ju sagt i veckors tid att jag skall bli sundare i min mat men ändå har jag kört på som vanligt med en massa onyttigt och dragit ned på träningen. Inte bra alls om man säger så.
 
jag tror att jag gick in för hårt och när jag förra året började arbeta natt, och orkade inte gå lika ofta till gymmet sen innan har jag sakta men säkert börja gå upp i vikt. Vad hände med att vara fin till beachen 2013 lixom
 
 
Så idag vart det en alldeles för stor tallrik med havregrynsgröt som jag inte orkade äta upp. Får göra enbart på 1dl imorgon. för jo, jag skall försöka hålla detta ialla fall en vecka att äta bra och nyttig frukost.
 
När jag åker till pappa på söndagarna så brukar jag få fiberhavregrynsgröt som han fixar till, till mej på morgonen. Det är så mysigt att vara där och bli ompysslad. Tycker det är tråkigt att utbildningen jag har gått nu i några veckor snart e slut o denna helgen är den sista som jag skall sova över där. Känns mysigt att åka dit o ha egentid med pappa. Förra söndagen då jag var där gick vi ut på restaurang, Trattoria Asti i Norrköping. Va jättegod mat och hade det väldigt trevligt. Vi satt o asgarvade typ hela tiden, så att de andra gästerna undrade vad som va så roligt. Men det gick inte att återberätta för man kunde ju inte sluta att skratta.
 
Kan ju försöka att återberätta det nu men vet inte om det blir lika bra som det verkligen var:
Det var när jag skulle ta bilden, försökte få en bra bild och men de vart alldeles för mörka och inte som jag tänkt mej o jag frågar pappa om det kom någon blixt eller inte.
-Ja det blixtar som fan, svarar han på ett roligt sätt på rösten och gestikulerar med sina armar. Sen upptäcker ju jag att jag tagit bort blixten. Så det e ju inte konstigt att bilderna blir mörka. Jag spelar då upp en scen om hur pappa såg ut när han sa att det blixtade ju som fan, utan att et inte kom någon blixt så då kunde vi inte sluta skratta.
 
 
Den helgen vart lyckad och ser fram emot att åka dit imorgon igen
 
Nä nu ta tag i det sura äpplet att göra iordning sej för dagen.
 
Idag vid lunch har jag fått för mej att gå ut o gå. Får se om jag tar mej ut....

Kommentera inlägget här :