Nu skall vi rädda liv

Jag går ju en skyddombudsutbildning i Norrköping och igår va det på schemat att vi skulle ha lite LHR utbildning.
 
 
Vår partner in crime va dockan Marie och det va jobbigt och man fick ont i handleden till slut så mycket kompretioner som man skulle göra. Man jag lyckades ialla fall göra det vi skulle göra och vi hade en väldigt rolig dag måste jag ju erkänna
 
 
Vi fick lära oss allt ifrån kompretioner, framåtstupasidoläga till hur man fyller i olika brochyerer till försäkringskassan. O det var nog det jag tyckte va svårast, det e ju en jungel på hur man skall fylla i och 1000 frågor och man måste vara övertydlig som att man berättar för ett barn.
 
En rolig men bra informationsvideo som alla bör kolla in är denna.. men istället för att ringa 999, ringer ju vi 112
 
 
 
Nu är det bara en dag kvar o det är nästa vecka, sen har jag gått klart utbildningen. Skönt har det varit att komma iväg lite o träffa nytt folk. Men det bästa av allt var ju att jag får mystid med pappa på söndagarna.
 
Nästa vecka skall jag inte dit, då är han ute o reser. Då skall jag även hämta upp två deltagare i Link, för vi skall på Whirlpool och gå skyddstillsyn så då blir det att gå upp tidigt. Nu går jag ju upp 06:15, för att bada och ta det lugnt på morgonen o då har jag 5 min ifrån pappa till utbildningenslokaler. Så hur tidigt måste jag inte gå upp då, när jag har en timmes färd på morgonen o skall göra en avstickare på vägen o hämta upp 2 till..
 
Aja det e något jag får fundera på då nu skall jag iväg till jobber o bärja mitt nattpass
 
Xoxo
 
 

Kommentera inlägget här :