Älskade mamma <3

Denna vecka har varit oroligt jobbig för mej. Inte kunnat sova,jobbiga tankar som kryer sin inpå mej när jag inte vill ha dem i mitt huvud. Först fattade jag inte varför jag inte kunde sova. Sov enbart 1,5 timmar varje dag innan jag stuttsade upp igen. Ju närmre jag kom fredagen ju jobbigare vart dagarna. Så till sist förstod jag. Datumet som min mamma somnade in var kommen. Den jobbigaste dagen på året var här....
 
I fredags var det precis ett år sedan min älskade mamma gick bort. Känns som att det vore igår och minns dagen in i minsta detalj, varje ord som sades och varje minut som utspelades runt om mig.
 
Jag satt vid min mors sida när hon tog sitt sista andetag och höll om henne och nynnade "mot alla vindar" i hennes öra. Jag vet att hon hörde mej.... När jag läste upp min svärmors brev för henne så rullade det tårar ned ifrån hennes kind. Då visste jag, hon hör mig, så då sjung jag ända tills hon slutade andas...
 
Hon var kvinnan somn tog hand om mig, öppnade sin famn för ett barn som inte var hennes kött o blod men som vart en kopia av henne själv utav hennes sätt att vara och tänka... Finns så många saker som min sambo säger, nu är du precis som Eva... Så hon lever vidare inom mej, via mina tankar, mina ord och mitt sätt att leva. Hon är med mig varje dag, hon pratar med mej och hjälper mig med beslut jag måste ta....
 
Älskar henne så.. och saknar henne så att det gör så otroligt ont i mej
 
 
 

Kommentarer :

#1: Bibbi

Du beskriver så fint din kärlek till din mamma. Jag kan se hur hon ler från sin himmel....
Ta vara på varje dag med din fina familj Sofia.
Det här är din stund på jorden.....
Tusen kramar

skriven

Kommentera inlägget här :