Om man hade pengar...

Att det är så kallt ute håller på att ta kål på oss, ekonomiskt. Det kostar så mycket att hålla huset varmt att vi har inget kvar att leva på när alla räkningar är betalda. Inte så konstigt när värmen kostar 5000 kr/månad. Pengar man e van att ha till annat.
 
Så ... jag har bestämt mig för att börja arbeta extra. Alla kvällar och helger som går. Så, tillbaka in i restaurangvärlden. Allt för att vi skall kunna betala av lite små lån och skaffa in en braskammin i framtiden.
 
Jag mår skit, för allt som händer runt omkring och så kommer det här oxå, att man inte kan göra något för att man inte har pengar... Många par bråkar om pengar, vilket vi aldrig gjort. Inget som vi gör nu heller men det finns så många måsten och så kan man inte köpa det som behövs tär på en, psykiskt
 
Så nu är det jobb jobb jobb som gäller, inte några fria helger så fort jag får tag på ett jobb. Har börjat skicka ut ansökningar och skall på en anställningsintervju. Så jag hoppas att jag kan börja arbeta snart så att man kan få pengar igen....
 
Fredrik arbetar extra varje helg, stackarn får bara ledigt på söndagar. Så vi gör nu allt vi bara kan för att rädda det lilla vi har...
 

Kommentera inlägget här :