Grattis älskade pappa

Som sagt...Min pappa fyllde 65 år igår. Självklart befann jag mig där. Lite senare än vad jag hade tänkt mig men dit kom jag ialla fall..
 
 
Jag hämta upp honom i min "lilla röda faran" vilket är namnet på min bil. Röd och liten, kan inte vara bättre namn och när jag kör den haha, så e den farlig..
 
Ialla fall, eftersom han inte önskade sig någon present så fick det bli en upplevelse. Det vart ett restaurangbesök som hamnade på Texas Longhorn. 
 
 
Det var verkligen mat i min smak. sen var det stora portioner så som vanligt fick jag ta med mig hälften hem. Men så gott det var... Åt upp resten sen när jag kommit hem.. mumms fillibabba..
 
Personalen var jättetrevliga och det roliga var när jag bad servitrisen att ta kort på oss berättade jag att min pappa fyllde år, och det vore roligt att ha ett kort på oss. Hon tog kortet med ett leende och när nästa tjej kom så önskade även hon ett grattis till pappa.. Det var snällt gjort...
 
Sen åkte vi hem till pappa och tog en kopp kaffe och bara pratade. Tycker det är så synd att vi bor en bit bort från varann. Vill ju kunna vara nära och framför allt nu när det är så mycket som händer runt pappa och jag vill finnas där för honom varje steg han tar...
 
 
Jag vet att jag har två syskon som oxå kan hjälpa till men jag tycker ju inte att han skall behöva be om hjäp när jag finns här och hjälper honom mer än gärna utan att behöva be om min hjälp. Sen kanske han inte vill ha hjölp men att bara ha sällskap kommer man långt med, skönt att inte behöva gå igenom så tunga saker som operationer och olika undersökningar själv utan att ha en brevid sig betyder mycket för att man skall glömma bort det jobbiga ett tag tills sömnen kryper på en...
 
Älskar dej pappa, mer än vad du nog förstår....
 
 

Kommentera inlägget här :