Hajk med scouterna

Jag har ju lovat Syrsa att vara med på scouterna, vilket innebär även att följa med på hajken som är denna helgen. Idag är det dag nr 2, men jag måste tyvärr arbeta lite extra så idag kan jag inte men igår var jag med. Det är många barn som sover kvar, men inte vi. Vilket var tur det, eftersom Syrsa ramlade olyckligt på stockarna som vi satt på, och fick ont i benet. Det duggade och var halt på bereget och stockarna, så det är inte alltid lätt att ha koll på fötterna när man går i mörker. Då var kvällen slut för hans del och han ville direkt åka hem..
Jag förstod ju att det var för att han fick så ont o ville inte gråta inför de andra. Det lär ju bli ett rejält blåmärkde på benet. ajaj
 
Men innan dess så hade vi det väldigt trevligt....
 
 
Man kan tro att det var jättekallt med tanke på att jag är klädd som en eksimå men så kallt var det inte, sen satt jag nära elden så jag höll mig varm.....
 
 
Sysra sa igår att han visste inte om han skulle gå idag men om han gör det är det orientering som står på schemat... De har täljt själa och nu även målat pilar som de skall använda idag, till vad vet jag inte riktigt men det hoppas jag att de berättar för mej när jag kommer hem ifrån arbetet senare idag...
 
 
Så kvällen var lyckad, med krovgrilling och smorch (nu hur det stavas) det var ialla fall gött...
 
Syrsa är så otroligt duktig min kille, trodde aldrig att han kunde hantera kniven så bra som han gjorde när vi täljde våra grillpinnar... Nervöst tittade jag på när han började o shit va duktig han va... Så jag vart en stolt mamma direkt hihi
 
Nu får jag hoppas att han vill dit idag så att jag berätta vidare, men nu måste jag göra mig iordning för att komma iväg till jobbet, arbetar 06:00-15:00 ungefär.... jipppi....
 
 
 
Taggar: Scouterna;

Kommentarer :

#1: Suzan

Härliga bilder!

skriven

Kommentera inlägget här :