Våga eller inte våga, det e frågan...

 
Jag träffade en tjej för flera år sen på mammagruppen i min stad och det tog inte många ggr förrän vi hittade varann. Vi har hållt kontakten i över 5 år nu och vi båda har utökat våra familjer med fler barn än vad vi hade förrän vi först sågs. Vi träffas lite då och då, och borde ses oftare för jag gillar verkligen hela henne. Det e tyvärr jag som är den dåliga på höra av mej, men måste bättra mej. Ialla fall.....
 
Hon och hennes man har ett intresse som jag varit nyfiken på ett bra tag, men inte tänkt på det så mycket förrän jag började se via face hur fina de var i sina kläder och följde då  med min granne Martin till Vadstena på bil bilcruising. Jag gillar det skarpt men min sambo har inget intresse för de. Ja bilarna då med inte utstyrseln. Har dock inte lyssnat så mycket på musiken än, och har noll koll vad man dansar till, antar dock att det e bugg eller nått. Det vill jag ju oxå lära mej. Så vad pratar jag om???
 
Jo rockabilly stilen.... JUST LOVE IT!!!
 
 
Så himla snyggt, jag vill jag vill jag vill...
 
Kläderna så himla snygga, frisyrerna, love them...
Jag skulle gärna vilja klä mej så där men ser dock inte när. Kanske då på sommaren när man åker på cruining, men när annars...Det är ju inte min stil lixom man jag skulle gärna vilja ha kläderna o klä mej i det någon gång si så där då och då.
 
Frisyrerna, wow, det skulle jag ju vilja testa, finns massor utav böcker så att man kan lära sig hur man fixar till sig för att få den rätta looken....
 
Alla bilderna jag visar här är hämtade ifrån nätet...
 
 
Sen självklart kläderna...
 
Finns flera olika stilar inom Rocka Billy, stora vida, så som dessa...
 
 
Lite taijtare klänningar...
 
Kläderna finns att hittas på sidan fyndiq.se
 
Jag har redan byxdressen hemma, utan att veta om att det var RockaBilly tema på dem. Fast mina är svarta med vita prickar... Så här ser den ut....
 
 
Sen finns det korsetter,,, Så snyggt, så snyggt men...
Korsetterna finns att hittas å hotdress.se, sen söker man på korsett...
 
Vad skall man då ha ned till...
Nu är det väldigt inne med svarta knälånga svarta kjolar, finns att köpas nästan överallt. Kollade in på H&M och där fanns det vanlig svart som Passar bra... Men här kommer ett till exempel på kjol och hur korsett kan användas...
 
 
Så tänk att kunna få klä sig i dessa kläder för en dag, fixa till håret o sminka sig precis som förr... Det är ett måste att göras ihop med min vän när sommaren kommer
 

Kommentera inlägget här :